fredag 28. juli 2017

Sommer!







Det har vært fine dager nå, endelig. Og det har blitt mye utetid. Så dette blir julibildet fra meg, blir humle på en Buttblodtoppblomst.

I dag har jeg vannet faktisk, og for noen dager siden også. Men med oppmot 28 varmegrader, så trenger alt i potter vann.
Hagen greier seg fortsatt fint uten vanning, og det er ikke så ofte jeg vanner der heller.

Vi har ferie. Og i år har vi utforsket Nord-Møre endel. Dagsturer.
Hagen må jo nytes nå på sommeren, så da er det jo fint å være mye hjemme. Ikke har jeg gjort noe i hagen heller, for etter alt regnet som har kommet, ble det for varmt til å jobbe for meg.
Men mange bilder har det blitt, så de kommer nok litt utover etter hvert. 

                                                               Fortsatt fin sommer til alle:-)




18 kommentarer:

  1. Vakker Buttblodtoppblomst! Tror det er den jeg har kjøpt nå i sommer. Det sto ikke noe norsk navn på den, men den ligner på din.
    Etter så mye regn som dere har fått, så må det jo være deilig med varme. Men 28 grader er alt for varmt for meg. Da må en vanne hele tiden, og det har jeg gjor hver dag i det siste. Her har det ligget på 25 grader i en måned, og når det ikke kommer regn blir det fryktelig tørt.
    Kos deg i hagen!

    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er velig flott! Så moro du også har fått tak i den.
      Vi har hatt mange fine dager nå, men regn innimellom også. Heldigvis var det ikke så varmt mer enn to dager.
      Kos deg i hagen du også, Marit:)

      Slett
  2. Hei Kathrine

    28 - det har vi da vist endnu ikke haft hernede - i år altså:)
    det gælder om at nyde de gode dage - når de er her!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten
      Det gjør det ja, og nå har vi hatt noen fine uker her, endelig.

      :-)

      Slett
  3. Hei Kathrine. Etter så mye regn må det være deilig med varme. 28 grader blir for varmt for meg. Kos deg med det fine været. God helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei.
      Ja, det var virkelig godt:) For meg også, så heldigvis gikk det fort over.

      :-)

      Slett
  4. Lekkert bilde :-)) Kos deg med ferie og så gleder jeg meg til å se bilder etterhvert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det kommer bilder etterhvert.

      :-)

      Slett
  5. Ja, 28 grader blir for varmt for hagejobbing, jeg venter fortsatt på det. Ha en fin ferie, hilsen ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det, og det gikk fort over til normal temperatur.

      :-)

      Slett
  6. Hei Kathrine!
    Vi har også reist rundt omkring. Det er morsomt å se noe nytt, og områder vi ikke har sett på årtier. Å kjenne seg igjen er veldig ok, særlig når det er barndomsminner.
    I kveld har det regnet i bøtter. Det høres ut som det er mye. Skal bli spennende å se hva regnmåleren viser i morgen. Ofte blir vi skuffa at det ikke kom mer.
    Ha det godt og fortsatt god ferie! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!
      Ja, det er det. Koselig å se igjen steder, og nye steder.

      :-)

      Slett
  7. Det er godt å kunne nyte hagen. Vanligvis er jeg bortreist nesten hele sommer, men ikke i år, så jeg koser meg masse i hagen. Godt at dere har fått fint vær. Ønsker deg en flott ferie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Så fint å ha en hagesommer for deg også:)

      :-)

      Slett
  8. Så herlig at dere har fått fint vær!Kos dere :)

    SvarSlett
  9. Fortsatt god sommer!

    Jeg så en sånn blodtopp i Tromsø, nesten lik men litt rødere i fargen. Tenkte på deg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint da! de finnes i litt forskjellige farger disse blodtoppene. Fine er de.

      :-)

      Slett