onsdag 21. juni 2017





Overgartneren har bestemt seg for å lage en større dam i hagen, tror jeg. Mandag forsøkte jeg å luke litt, men det var så vått at jeg ga opp. I går var jeg ikke ute i hagen i det hele tatt, men så ble det en bitteliten tur i dag:)



Jeg fikk sopt opp blomstene av syrinen, som ikke har hatt den helt lange og fine blomstringstiden i år.  Vind og regn har gjort at de falt fort av.



                                                          En liten solstripe stakk innom hagen:)



                                                                   Nok til å ta noen få bilder. 



                                                               Hagen står nesten stille i 8 pluss. 



                                   Men vi rister regnet av oss og venter på godvær i morgen. 



                                                               Før det igjen på fredag blir regn. 



                                                          Ønsker alle en fortsatt fin dag:-)



14 kommentarer:

  1. Hei Kathrine

    Ja, sådan er regnen så ulige fordelt:)
    Tror mange af dine tørkeramte læsere ville blive glade for de mængder du har fået:)

    Dejlige billeder - det er bare så flot med regndråber i solen!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten
      Ja, det kan du si. Aller værst er det i de vestlige delene av middelhavslandene nå. Skremmende.
      Tusen takk for det:)

      Ha en fin fin kveld:-)

      Slett
  2. Kjekt med et lite solgløtt mellom bygene. Her er det jungelgrønt, litt sol og 15 pluss i dag. Ha en fin dag Kathrine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp. Noen dager siden sist, så jeg kastet meg ut med kameraet.
      Du har en fin temperartur.
      Fin kveld til deg:-)

      Slett
  3. Ja, jeg kjenner til det, og nå er det motsatt her. Det skifter fort fra tørke til det motsatte og vice versa. Regndråper på planter er uansett vakkert!

    Ha en fin kveld, Kathrine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja du har jo vært borti det du også,)
      Det er det da:)
      Fin kveld til deg også, Marit:-)

      Slett
  4. Hei. Det er motsatt her. Sol og ikke minst vind. Håper du får sol snart du også. Flotte bilder du viser. Ønsker deg en fin kveld.
    hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Ja, det er vist sånn denne uka. Vi får litt sol i morgen i løpet av dagen, så regn igjen.
      Ha en fin kveld du også:-)

      Slett
  5. Det er fint med regn på blomstene på bildene! Men godt å få litt sol også ;-).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! Måtte holde fast noen i vinden da, men det er jeg vant til,)
      Jepp, satser på bittelitt sol i morgen:-)

      Slett
  6. Hei Kathrine!
    8 grader er ikke mye. Vi har hatt en kald og sterk nordavind i går, men sola skinner.
    Bildene dine er vakre. Må prøve å finne noen nye ord når jeg skriver hva jeg synes om bildene dine.
    Ha en god junikveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!
      Nei, og fyrer på morgenen. Tror jeg har hatt fire fyrefrie dager siden i fjor høst.
      Er mest bekymret for fuglungene på hytta vår, der det har vært rundt 4 pluss og kanskje litt kaldere også, med regn og vind. Vi har sett ihjelfrossene unger på sommerene før. Ikke koselig.
      Jeg husker rødstjerten en sommer lette febrilsk etter maur til de fire ungene sine. Selv maurene er ikke ute i sånt vær. Ungene døde.
      Tusen takk for det! Nei, det trenger du da ikke.
      Fin junikveld igjen, Anne:-)

      Slett
  7. Samme som her ser jeg, regn og atter regn men med et lite glimt av solen i dag :-)) men et blir jo lekre bilder av det da!

    SvarSlett
  8. Jepp. Og vi bruker jo knapt fuktighetskrem,)
    Ja, det blir det jo. Og med gamle engelske krimserier på dvd´en, så går kveldene til helgen fint også.
    :-))

    SvarSlett