søndag 18. juni 2017



                                                                    Et lite innlegg på en søndagskveld.


Det har vært en litt travel helg, og med medisiner så har det gått ganske greit med foten min. Vi har fått plantet på alle gravene til min manns slekninger.
Begynt flyttingen til min datter fra en leilighet til en annen. Kjørt flyttelass til sønnen fra Fosen og til Trondheim igjen.



Og jammen har jeg ikke vært innom to garterier også på de turene. Kjøpte klematis vitalba til leveggen,  en akeleiefrøstjerne jeg ikke hadde fra før, en kinaspir som skal på femsiden av huset, i det nye bedet der, og en Calceolaria biflora, en av de første plantene jeg kjøpte til hagen for over 18 år siden, som forsvant fort. Da kunne jeg lite om hage, bare om gamle stauder og kjøkkenhage, fra min tid hjemme. Så nå måtte jeg prøve den igjen, for nå vet jeg mye mere om planter.
Jeg hadde jo glemt den, men fant igjen lappen i komposten her i vår. 

Akeleiefrøstjernen hadde en mellomfarge av de jeg har fra før, og når en samler litt, så måtte den jo bli med. Angrer jo selvsagt på at jeg ikke kjøpte flere av de jeg samler på, men det er noe med økonomien også. Jeg har ikke råd til å kjøpe de dyre plantene, så det stopper det.

                                         -----------------------------------------------------------------

Det var synd jeg ikke fikk med meg Plantemarkedet i Holtaunet i Steinkjer lørdagen, som Beathe Fornes tok iniativ til:-) Der hadde jeg nok kommet til å gått litt amokk,)
Men jeg kommer neste år, for da er det ingen flytting på ungene, tror jeg da.

10 pluss i dag, og regnbyger. I morgen blir det 8 pluss, og regnbyger. Hagen er våt og kald, men frodig.
Ha en fin kveld:-)



10 kommentarer:

  1. Hei. Når det gjelder hagen lærer en noe nytt hele tiden. Jeg må også innom gartneri når jeg kjører forbi. Tenk om det var noe der jeg hadde lyst på. Ønsker deg en god uke.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Ja, det er jo kjempefint at vi lærer noe hele tiden.
      Ikke sant?
      Fin uke igjen:-)

      Slett
  2. Huffda! Er det tåen din som plager deg? Og vil jeg egentlig vite det, her jeg sitter med en fremdeles hoven to som jeg er livredd for at noen skal komme borti ;-)) Men det høres jo ut som om du holder motet oppe og tempoet også! Fin ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nja, det er vel hele foten egentlig. Kirurgen var litt glad i å ommøblere.( Og jammen tok han ikke legg og akilesen også:(
      Hehe, ja de brekte tærne lever sitt liv de. Det er mye enklere å gro sammen en brukken legg/arm, enn en tå. Kompliserte greier disse tærne, og i foten.
      Tempoet er greit, jeg sitter ikke i ro uannsett. Nyter regnet på taket.
      Fin ny uke til deg også!

      Slett
  3. Et voldsomt program med din dårlige fod. Håber du snart bliver helt frisk igen.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gikk ganske bra:) Det håper jeg også.

      :-))

      Slett
  4. Håper det går fra med foten! Det er noe med at det at det er vanskelig å sitte stille når en må.
    Frøstjerner er så fine. Jeg har lilla og hvite, og de frør jeg godt. Men de er jo bare å luke vekk hvis en ikke vil ha de.
    Ha en fin uke, Kathrine, og sitt litt stille innimellom :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går seg jo til, må bare huske på gode sko i hagen også. Ja, det er det virkelig.
      Mine vokser så tett at jeg finner ingen spirer under dem. Men jeg skulle gjerne hatt flere, så kanskje jeg må se etter om noen er der.
      Takk, takk! Ja, det var det da,))

      Slett
  5. Det hørtes ut som en travel helg, ja. Masse god bedring til foten din! Herlig bilde av pus.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men det gikk bra:) Tusen takk:-)

      :-))

      Slett