mandag 27. mars 2017





Nå er det tre dager siden jeg var ute i hagen.  Siste snøfallet forsvant fort og nå er det ikke mye tele igjen i jorden. Krokusene blomstrer, men det er ikke så mye sol til at de åpner seg. Bygevær i dag. Sol, regn, vind og sol igjen.



Dette er den eneste gule krokusen jeg har. Syns de gule og endel av de hvite forsvinner fortere enn de vanlige lilla. Men er spent på de jeg satte i fjor på fremsiden av huset. Husker ikke fargene, så kanskje det kommer noen gule der. 



    Fine med dråper på, selv om det hadde vært fint å se de helt åpne også.  Disse har frødd seg ut av bedet og trives der ved kanten.






                                                                          Pinseliljer under furua. 



                                                  Kuleprimulaer. Jeg gleder meg til de kommer ut. 



Dette tror jeg må være av de nellikfrøene jeg sådde for to år siden. De breier seg utover, og jeg skal ta hele tua og flytte til utkanten av hagen. Ikke er jeg så glad i nelliker heller, men kaste de kan jeg jo ikke gjøre. 



                                                                           Snøklokker:-)



                                                           Blåmeisene er godt i gang i kassa. 


 



Jeg hadde så smått planer om å begynne litt mere rydding i bedene i dag. Det har blåst mye og det hadde tørket opp endel. Men nå regner det igjen og alt ble vått på nytt.
Komposten må jeg også vente med. Så er det bare å håpe at det blir mindre regn fremover og mere tørkevær.

                                                                              Ha en fin ny uke:-)


14 kommentarer:

  1. Flotte vårblomster! Jeg synes at snøklokker er så vakre. Blåmeisene er i gang i fuglekassene her også :)

    Ha en fin dag, Kathrine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå begynner det å komme i gang i hagen:) Blomster og fugler. Vår!
      Fin dag til deg også, Marit:)

      Slett
  2. Hei Kathrine!
    Her var det mange deilige vårbilder. Liker godt de litt lange og slanke krokusknoppene.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne
      Endelig har det kommet litt i gang i hagen ja:) De er jo fine disse krokusene.
      Ha det fint:-)

      Slett
  3. Hei Kathrine

    De gule Crocus er gerne en anden art end de gængse hvide og lilla typer som er Crocus vernus.
    Det lyder som aprilvejr, og vi nærmer os jo også:)

    Du må også have en dejlig ny uge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten
      Ja, det tror jeg de er. Skal prøve å sette flere gule til høsten, og se om de kommer igjen.
      Jepp, straks april!
      Det må du også. Fin uke:-)

      Slett
  4. Du ligger noen hagg foran meg der nede ved fjorden, men i dag har jeg også endelig vært ute og fotografert snøklokkene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Britt-Arnhild
      Ja, det gjør jeg. Gresset begynner så vidt å bli grønt i hagen her nå, og med den varmen som meldes til helgen, så kommer nok flere blomster opp.
      Så fint du også har fått snøklokker i hagen din! De er vakre.

      :-)

      Slett
  5. vi får vist regn de næste dage men med en del varme, så det er nok det norske vejr vi arver. Men hvor er det dejlige billeder af dit forår!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kanskje dere får vårt vær. Tusen takk:)

      Ha en fin dag!

      Slett
  6. Ja nå må det vel være lov å la vårfølesen slippe fri?! Joho!

    SvarSlett
  7. Hej!

    Krokus kan man inte få för många av, så vackra bilder! Här har också fåglarna satt fart i holkarna och vilket skönsjungande det är just nu, alla vill ha vackraste rösten!

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei

      Helt sant det. Tusen takk:) Ja, de synger noe så flott rundt omkring. Helt fantastisk å høre på:)

      Ha en fin dag:-)

      Slett