fredag 3. februar 2017







            En nydelig februardag! Og sola varmer også litt fra en blå himmel. Katten ligger ute:-)



                             Jeg har fått ryddet mere i hagen, og det spirer sakte men sikkert i bedene. 



                                            Og Jackmaniiklematisen er i gang den også. 



Denne husker jeg ikke navnet på, men den kommer med knopper/blomster når frosten kommer på høsten, så jeg har sett den i blomst én gang. Men det bryr den seg ikke om, for den kommer igjen og igjen.



Noen syns det er litt tull med sånne insektshotell, for insektene greier å finne steder selv til sine avkom. 



Men jeg liker de godt, for nå kan jeg følge mye lettere med hvem som besøker hotellet og hvordan de tetter igjen hullene med småstein og leire etter at eggene er lagt.  



Mitt insektshotell henger i passe fotohøyde. Veldig kjekt:)  Det er en bitteliten sort/hvit bie som har vært her flest ganger, husker ikke navnet akkurat nå.



             Gullkorg, en trofast blomst i hagen. Kommer tidlig og blomstrer til frosten kommer. 



                                                               Akeleiebladene er også i farta.

Så langt har jeg greid å holde meg unna frøkatalogene som har kommet. I stedet har jeg bladd gjennom noen titalls hageblader for å få noen ideer til sammenplantingene i de to bedene som skal ordnes til våren.
Gleder meg til å sette i gang.  Ønsker alle en fin fin helg:-)


10 kommentarer:

  1. Nydelige vårbilder! Akeleieblader er så fine når de er helt nye om våren. Heldige deg som får vår så tidlig. Her er det meldt om snø i hele helgen og i neste uke melder yr om -21 grader...!
    God helg, Kathrine! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Ja, det er de.
      Det er alt for tidlig med vår i februar, men det kommer helt sikkert til å komme snø igjen til oss også.
      Ganske kaldt til dere om det slår til. Her skal det også bli kaldere, og da blir det tele i bakken når det er bart.

      Ha en fin dag!

      Slett
  2. Hei Kathrine

    Ja, hos dig er det vår, og nu skal vi have vinter hernede... Mon du kan slippe helt for den sibirske kulde?

    Alletiders at se et fungerende insekthotel!

    Jeg har heller ikke fået mange frø hjem i år. Men vil nok købe en del i UK denne vår. Hvis "brexit" skulle sætte en stopper for det fremover...?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten
      Det har snudd seg med været til oss, ser det ut til. Men nå blir det kaldere her, og med barmark kommer telen i jorden. Skulle ønske det ikke ble så mye barfrost.
      Takk:) Det skal bli spennende å se hva som kommer ut av hotellet, om jeg rekker å få det med meg da.
      Håper du fortsatt får kjøpe frø i UK. Vet ikke hvordan det er i Norge, for vi er ikke med i EU. Jeg har aldri bestilt frø fra utlandet så langt.
      Ha en fin dag!

      Slett
  3. Hei. Flotte bilder. Det har kommet langt i hagen hos deg. Det har det ikke her, selv om jeg bor på Sørlandet. Ha en god helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk:) Skulle tro det hadde kommet lengre til deg, men jeg tipper det vil jevne seg ut. Det er ikke vanlig med vår i februar.
      Ha en fin dag!

      Slett
  4. Hei! Så flotte vårlige bilder, og så fint at så mange har flyttet inn i insekthotellet ditt! Ha en god helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk:) Ja, det var litt gøy det.
      Ha en fin dag!

      Slett
  5. Som det spirer og gror hos deg allerede. Nydelig! Jeg liker de insektshotellene jeg. Søte og samtidig nyttige. Jeg har lovet meg et til meg selv til våren. Tusen takk for hyggelig bursdagshilsen. Nå har jeg kost meg i mange dager med blomster og kaker. Så er det bare å fortsette med friskt mot inn i de årene som blir meg til del. Ha en vakker søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer til å stoppe opp nå når det meldes kalde dager fremover, men vår i februar er litt for tidlig.
      Flott med bursdagsfeiring:)
      Ha en fin dag!

      Slett