tirsdag 3. januar 2017

Snø og chili








Hei, og godt nytt år! Da er jula over og et nytt år er i gang:) Og jammen ble det ikke snø til oss nå på nyåret. Det som kom før jul, ble fort borte igjen, men kanskje dette blir liggende en stund om det holder seg under null. 



                                 Det ble litt tullebilder med blitz på turen ned i fjæra i dag.



                         Noen bilder fra fjæra tatt i går. Da hadde det ikke kommet så mye snø enda.



                           Nå har jeg måket snø to ganger i dag, men nå ser det ut til at det regner litt.



                             Da blir det glatt, igjen...



                                  I går fikk jeg sådd chilifrø.



      Jeg fikk jo til overvintringen av noen planter, men så ble vanningen glemt en periode, og de døde.



                           Chili vil jeg fortsette med, så nå har jeg sådd disse:

                           Explosive ember
                           Varigert rainforest
                           Jalapeno

                          Samt tomatsortene Tigrette cherry og Koritschnevaja Sliva.



                       Alle disse chiliene har jeg hatt før, og de er veldig gode, og med varierende styrkegrad.  Og tomaten har et flott utseende.







Hagen har fått på seg vinterdyna, og jeg håper det blir liggende en god stund.  Jeg begynte faktisk å se etter krokus og snøklokker her i jula, for det var så mildt.

                                                                  Ønsker alle en fin uke:-)





8 kommentarer:

  1. Så nyydelige bilder! her våknet vi til snø i går, etter en våt grønn jul. Men idag er den nesten borte, og ny storm er på vei. Veldig fint og lyst med med snø da :) Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Vi og hadde en grønn jul, men nå har vi fått skikkelig vinter noen dager. Blir veldig rent og fint med snø ja. Og katten får myke hvite poter etter tur ut.
      Fin onsdag til deg:-)

      Slett
  2. Hei! Ser akkurat på nyhetene at Trøndelag virkelig har fått vintervær med veldig vanskelig kjøreforhold.
    Det fine med vinterbilder, er fargene og konturene som blir så tydelig. Vakkert. Jeg har også begynt å så.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja, det ble litt kaos for de som måtte ut og kjøre, men sånn er det alltid når det kommer snø.
      Jeg liker godt vinterfotografering. Syns det er enklere enn på sommeren.
      Ha det fint:-)

      Slett
  3. Vakre vinterbilder! Heldige dere som får litt snø. Jeg ønsker meg snø, men det ser dårlig ut. Det siste bildet ser vannet ut som gull :)

    Godt nytt år, Kathrine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja! Nå ligger det en fin dyne i hagen, håper bare den varer litt. Er så lei av hålke:(
      Takk. Og det bildet hadde lurt seg med her, det er vist fra Levanger.

      Godt nytt år!

      Slett
  4. Hei Kathrine

    Det ser super ud. Det giver en helt speciel effekt at bruge blitz i snevejr!

    Selv hernede lover de faktisk nu sne og frostgrader.

    Godt nyt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten!
      Ja, ikke sant:)) Jo, det er litt gøy med direkte blitz på snøfall.
      Så du også får se snø nå? Jeg liker vinteren godt, men da må det nesten være snø ja.

      Godt nytt år!

      Slett