onsdag 11. januar 2017

Plantemarked 2017











For noen dager siden fikk jeg en koselig e-post fra Beathe Fornes, fra "Hagen i Holtaunet" på Steinkjer i Nord-Trøndelag, om et plantemarket til sommeren,
nærmere bestemt lørdag 17. juni 2017 kl.12.00 - 17.00.

Jeg har fått lov til å dele e-posten jeg fikk, så flest mulig blir informert, og det kommer også informasjon i Hagetidend og til forskjellige hagelag etterhvert.


                                            -------------------------------------------------


Velkommen til Plantemarked i Midt- Norge
Jeg heter Beathe Fornes, bor i «Hagen i Holtaunet» på Steinkjer og er veldig hageinteressert. 
Vi har flere helger med åpen hage i løpet av sommeren, der jeg selger overskudd av stauder fra deling og såing. 
Jeg har savnet et større plante/hagemarked i Midt- Norge. 
Så til sommeren skal jeg arrangere et marked her i Holtaunet, som jeg håper blir et sted for å møte hageinteresserte og skaffe seg noe nytt til hagen. 
 Der hagen vår «Hagen i Holtaunet» også vil være åpen for besøkende, og det vil bli salg av kaffe med mere. Jeg er så heldig å ha stor plass til markedet og parkering, da jeg har en nedlagt fotballbane som nabo. 
Håpet er at dette blir en årlig hendelse.
Til sommeren skal jeg arrangere plante/hagemarked i Holtaunet, i den forbindelse vil jeg invitere deg til Markedet, om du/dere er interessert i å selge planter eller andre hage-ting.   
Eller vil ta med deg hagevenner og besøke oss. 
Om du har noen tips til hageglade jeg kan invitere, eller du kan invitere venner.   
Er jeg takknemlig for forslag og tips, om selgere eller besøkende.
Det er første året vi prøver dette, så vi planlegger dette som en dugnad og lavkost arrangement. 
Så det er ingen avgift for selgere eller inngang.
Påmelding av selgere er 15. mai 2017
Markedet holdes i Holtaunet, Kringlavegen 382, 7711 Steinkjer. 
Lørdag 17. juni 2017 kl. 12.00- 17.00 
Har du tips eller spørsmål ta kontakt med Beathe Fornes
Tlf. 93414358 eller mail blsf.1964@yahoo.no

                                              --------------------------------------------------------------


                            Her er linken til hjemmesiden og facebooksiden til Hagen i Holtaunet:  


                            http://www.holtaunet.com/32959189

                            https://www.facebook.com/pages/Hagen-i-Holtaunet/353442648094422?ref=hl




Veldig spennende! Jeg har ikke så mye å selge fra egen hage dette året, for det må planlegges litt for å få planter til salgs, men jeg tenkte ta en tur og se. Og ikke minst se Hagen i Holtaunet:)



8 kommentarer:

  1. Det blir nok mye fint å se på der, og kanskje det blir med noe hjem til deg? :)
    Fint tiltak!

    Sånne plantemarkeder er alltid spennende.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det håper jeg det blir ja. Og ser ikke bort fra at noe kommer til min hage også:)
      Ja, det er det. Og det kan dukke opp planter som ikke er så vanlig på hagesentrene.

      Ha en fin dag du også:-)

      Slett
  2. Spennende. Om du ikke har noe å selge, så kan det hende du finner noe fint å kjøpe :) Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp:) Det kan hende ja.
      Ha en fin dag:-)

      Slett
  3. Hei Kathrine

    Alletiders initiativ fra Beathe og Holtaunet! plantemarkeder med glade amatører er de mest spændende:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten!
      Ja, det er det! Og det kan bli spennende med planteutvalget.
      Ha en fin dag:-)

      Slett
  4. Hei!
    Jeg blir glad av sånt. At man kan besøke personlige utsalg.
    Ha det så godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Det blir en ja. Og det kan dukke opp spennende planter en har vært på jakt etter lenge også.
      Ha det fint:-)

      Slett