onsdag 25. januar 2017










Jeg har fått pottet om de fleste av chili- og tomatplantene mine. Men at jeg sådde så mange tomatfrø, kan jeg ikke huske. Jeg får gi bort til andre, for det var nå egentlig mest chili jeg skulle ha i år.
 Jeg bruker fortsatt det gamle akvariet mitt. Det fungerer helt fint. 



I går var jeg til tannelegen for en sjekk, og tok noen bilder før jeg hadde time. Tannlegen kar kontor i en av bryggene, og på den siden jeg står går det ann å gå langs det meste av  Nidelva ved disse bryggene.
På andre siden er det ikke så lett, bortsett fra noen steder.

I den gule brygga til venste i bildet, Kjøpmannsgata 27, har det blitt Bruktmarket på plassen utenfor. Brygga har blitt renovert, og de måtte jekke den opp 30 cm.

 21.mai i år skal det være Planteloppis her, i tillegg til bruktmarked. Det må jeg få med meg.
I den andre gule brygga til høyre, ligger Galleri SG, der jeg selger maleriene mine her i byen.



                                               I går var Nidelva tilbake til sitt gamle. 



Men på lørdag var den en stor sjokoladeelv som fløt mellom bryggene. Det er mye matjord og leire som renner bort når været har vært vått den siste tiden.

Og så har jeg bestilt frø av Lisbeth som har hagebloggen Staudegalskap i Fasanfaret.
De kom på mandag, så nå blir det spennende om jeg får de til:) Jeg er ganske fersk med såing av stauder, men syns det har gått ganske bra de få gangene jeg har prøvd.

Og så må jeg bare fortelle at jeg har kjøpt med en kjempegod massasjepute til å massere opp de vonde musklene rundt hoftene/korsryggen som jeg plages noe med.
At jeg ikke har kjøpt meg det før da, for noe så godt, og virkningsfullt:)  Så nå kan hagesesongen bare komme. Jeg er klar.


                                                                              Fin dag til alle:-)







6 kommentarer:

  1. Vakre speilinger! Så flott brygge det er i Trondheim. Akvarier kan brukes til så mangt, ja. Vi fikk sånn mssasjepute til jul, og den er veldig god å bruke på ryggen.

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, det er mange flotte fargerike brygger her i byen. Tenkte prøve å telle dem en gang, for jeg vet ikke hvor mange det er.
      Akvariet er veldig fint å bruke, når en ikke skal ha så mye da.
      Ja, den er utrolig god den massasjeputa. Jeg har fått løst opp mye på ene siden etter tre dagers bruk:)

      Ha en fin fin torsdag!

      Slett
  2. Hej Kathrine

    Flot by, med elven lige gennem og gavlhusene, ja, måske lige bortset fra pizza skiltet...:)
    et gammelt akvarium er da ideelt til netop små frøplanter!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten!

      Ja, det syns jeg også. Hehe, ja på Peppes har jeg ikke vært på over 30 år, men den holder fortsatt til i den brygga.
      Jepp. Så lenge en ikke skal ha så mange planter, går det helt fint med akvariet.

      Ha en fin fin torsdag!

      Slett
  3. Flotte bilder fra Trondheim og Nidelven. Plantene trives i Akvariet ser det ut til. Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, det får plantelys mye av døgnet, så de trives.

      Ha en fin fin torsdag!

      Slett