mandag 5. desember 2016





Jeg har funnet igjen chilifrøene mine. De er to år gamle, men det skulle vel gå bra å få noen av dem til å spire. Jeg forsøker iallefall. 



Litt småstrikk blir det og tid til nå mot jul. Disse vottene er fine til å lime på julekort og pakker som litt ekstra pynt:)



Og så dette året har jeg klippet papirstjerner til å ha på vinduene. Enkelt, billig og veldig dekorativt. 



Disse bildene er fra i fjor og året før der. Jeg har ikke fått tatt noen bilder av papirstjernene i år.






I dag blir det nok litt lysere enn i går, for det meldes ikke så mye regn. I går og i natt har det gått mange jord- og leirras her i Trøndelag. Mange veier er stengt. Kunne godt tenkt meg snø ute, men disse snøkrystallene på vinduet er det nærmeste jeg kommer vinter her jeg bor.


                                                                  Ha en fin uke:-)




10 kommentarer:

  1. Så flotte stjerner du har i vinduet. Husker vi drev og klippet stjerner som barn, men nå tror jeg ikke at jeg hadde fått det til. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det gjorde vi også, men da viste jeg ikke hvordan de skulle brettes for å få disse sekskantede stjernene.
      Lurt å bruke tynt papir iallefall. Er det for tykt, blir det ikke så lett å klippe.
      Ha en fin dag du også:)

      Slett
  2. Hei!
    I helga har jeg rydda i frøene. Det tok lang tid. Papirstjernene dine er innmari fine. Husker dem fra i fjor.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      He, ja frørydding kan ta tid. Men det er vedlig koselig også da.
      Nå er det tredje året jeg har disse stjernene, og jeg begynte da jeg satt med foten i været etter en operasjon.
      Ha en fin dag:)

      Slett
  3. Lekre snøkrystaller,og så fine de bittesmå vottene er:) Ha en koselig førejulskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)
      Ja, disse vottene er veldig gøy å strikke.
      Fin førjulstid til deg også:-)

      Slett
  4. Ja du så mørkt det blir med denne tåka. Men sånn er visst vinteren i år. Her skinner sola i dag som på en vårdag, rart det også. Fine snøkystaller du hadde på vinduet ditt. Jeg her ikke klipt mer enn en stjerne i år. Tiden rekker ikke til alt.Nydelig de bittesmå vottene da! Du er jammen flink. Ha en vakker dag mot juletid!Takk for hyggelige ord inne hos meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir det jammen. Det blir nok mere vanlig med sånne vintre nå, ser det ut til.
      Klippingen tar jeg litt innimellom alt annet. Og når tv´en står på noen ganger. Det ligger alltid fremme, klar til å klippe en stjerne eller to. Vips, så er det nok til et vindu.
      Takk! Vottene var moro å strikke.
      Det samme ønsker jeg deg:)

      :-))

      Slett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Lykke til med de chilifrøene :) Vi har sådd to år gamle frø av både chili og tomat, det har gått bare bra.

    Det har vært vått og mørkt hos oss også. Deter nå det er godt å tenne lys.

    God helg! :)

    SvarSlett