mandag 12. desember 2016

En kråke mindre...






                           Så tok hauken en kråke i hagen. 



                                Det ble et mettende måltid. 



                                



                               



                           Jeg sto i verandadøra og tok bilder, og det var tydelig den lurte hva det var. 



                                 Veldig fin:)



Og der ble jeg oppdaget. Men denne er nok vant til mennesker, så den ble sittende og spise. 



  Dette er all snøen som kom i helga. Under furua der hauken satt og spiste, ble snøen liggende på greinene.



                           Det ble så lyst og fint ute, men nå meldes det mildt og regn igjen... Og glatt:(



                                                         Årets papirstjerner i vinduet.



                            Det ble en liten tur i nabolaget tidligere i dag. -8 og vindstille. 



                                         Fint nede ved fjorden. 



                          Herfra er det rundt en mil til Nidarosdomen. 



                    I går fikk jeg laget mere medisterkaker til jul.  Det går fort å steke på takke.



Så laget jeg og mannen medisterpølser. Moro å lage maten selv, og så vet en jo hva det inneholder også. 



                        Nå mørkner det ute, og hauken sitter ennå og spiser. Fin uke til alle:-)



12 kommentarer:

  1. For noen flotte bilder av hauken! Naturen er brutal, men det er bare sånn det er. Hauken må også få mat...
    Her er det også en sjelden gang en spurvehauk på besøk, og den er ikke vant til mennesker. Det flyr avgårde ved den minste bevegelse.
    Jeg lagde også medisterkaker i går, og de ligger flesteparten av i fryseren i påvente av jula :)

    Jeg gleder meg veldig til Anno i år! Det er garantert en stor opplevelse å være i Nidarosdomen,og jeg har aldri vært der. Den er en flott kirke sett fra et historisk perspektiv :)

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den er jo det, men som du sier, den må jo og ha mat. Ikke lett å ta bilder av den om den er sky. Her jakter den i hagene og er godt vant til oss. Det nærmeste jeg har vært hauken, er en meter. Men da hadde jeg kjøkkenvinduet mellom meg og hauken.
      Jeg har og lagt maten jeg laget i helgen i fryseren, til jul:)

      Det blir spennende å se fra Trondheim ja. Nidarosdomen er en praktfull kirke, og det er veldig spennende å komme seg opp i tårnet der også. En smal sirkelformet trapp opp, og det har hent at noen har satt seg fast i den. Eller fått klaustrofobi, og måtte få hjelp ned igjen. Men annbefaler en tur opp til alle, tårnet er åpen på sommeren.

      Ellers skal det være fra Vår Frues Kirke, Munkholmen og Steinviksholmen. Kanskje det blir noe fra Sverresborg også.

      Ha en fin dag du også:-)
      SvarSlett

      Slett
  2. Hej Kathrine

    Imponerende så tæt du kommer på høgen. Og alletiders at den fik lidt mad! Flotte billeder!
    Jeg forsøgte selv at fotografere en høg idag. men resultatet blev ikke så vellykket på de 12 meters afstand...

    Det ser da supergodt ud - det er da nogen af de flotteste medisterpølser jeg har set!
    Nå, nu blev jeg lidt sulten;)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei!

      Det er veldig spennende når de holder til så nært huset. Takk:)
      Kan være vanskelig mange ganger å få bra bilder, men noen ganger klaffer det fint.
      Takk for det! Det er veldig gøy å lage maten selv.

      Ha en fin onsdag:)

      Slett
  3. Så moro å få ta bilder av hauken! Fine bilder!

    SvarSlett
  4. Naturen er brutal, men sånn må det jo være. Flotte bilder du fikk tatt. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, men sånn er det. Tusen takk:)

      Slett
  5. Flotte bilder av hauken! Skulle ønske det kunne komme litt snø her også, for det er så vått og utrivelig rundt veggene nå! Men i dag har vi hatt sol, og da måtte jeg bare ut å få ryddet opp litt i bedene!Fint å være ute i hagen i desember når det er bart, og den gamle gradestokken viser 7-8+! Ha en fin dag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Vi har mista den snøen vi fikk nå, og det meldes fortsatt mildt.
      Fint du fikk ryddet litt:)
      Fin dag igjen!

      Slett
  6. Goodmorning Kathrine,
    How fantastic it must be to be able to photograp this beautiful raptor.
    Merry Christmas and greatings from Holland
    Marijke

    SvarSlett
  7. Jeg ser i et tidligere innlegg at du har vært på Leira (fengselsgartneriet).
    Det er mitt favoritt gartneri. Han sjefen er utrolig engasjert, og det er flere av de ansatte også.
    Fantastisk flotte bilder av hauken i dette innlegget også.

    SvarSlett