lørdag 8. oktober 2016

Storfint besøk :-)






En koselig bursdag er over i utrolig flott oktobervær:)  Og ekstra fint var det at en øyenstikker kom innom på besøk også på dagen min.



Den hadde det ikke travelt, surret susete rundt før den slo seg til ro på verandatrappa der jeg og datteren satt og tok en pause i kakebakingen. 



Jeg fikk skiftet over til macroen, og tatt noen bilder.


                                                         Min datter har tatt bildet over her.

 Slitsomt med kameraet nå. Det er noe galt med fokuseringen. Men noen bilder ble det da.



                              Silkekattosten blomster og blomstrer. 



                             Og denne flotte hvite astersen. Rundt en meter høy. 




Hageastersen er bare helt fantastisk i høst. Det har vært fire frostnetter og den blomstrer og blomstrer. Asters er i det hele tatt en flott høstblomst.  



           I går hadde jeg en fin tur til byen. Her bildet fra bryggene fotografert fra den gamle bybro. 



Og så skulle jeg treffe ei jeg studerte sammen på SHKS (Statens Håndtverks- og Kunstindustriskole i Oslo) her oppe på Kristiansten Festning. En flott dag å sitte på benkene og se utover Trondheim by og prate om kunst, turer, hage og...bare tøys,)



                                 



                           

                                  Riktig god helg!




10 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dagen som var! Flott bursdagspresang å få besøk av en øyenstikker :)
    Jeg har de her i hagen, men de sitter aldri stille. Flotte bilder dere har tatt!

    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jepp, den var veldig fin der den satt. Kanskje den har lagt egg i dammen min? Det hender de er innom her, og da er det kanskje dammen de er på leting etter.
      Tusen takk!

      Fin uke til deg:-)

      Slett
  2. Hei!
    Gratulerer med dagen som var. Øyenstikkere har fantastiske farger. Fine bilder dere har tatt. Høstasters er kjempefint. Det er veldig greit å ha dem nå.
    God helg! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Tusen takk! Ja, det har de virkelig. Fint å komme så tett nær noen ganger.
      Høstastersene er fine. Bare så synd de får meldugg så ofte.
      Fin mandag!

      Slett
  3. Hei Kathrine

    Gratulerer, gratulerer!
    Guldsmede - Øyenstikkere er imponerende.
    Trondheim er nu en flot by - er det Nide-elven vi ser?

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten! Tusen takk:) Fint dansk navn på øyenstikkeren. De er virkelig flotte!
      Ja, det syns jeg også. Og det er Nidelven du ser på bildet.
      Ha en fin fin mandag!

      Slett
  4. Gratulerer med dagen, og det flotte besøke, den så ut som et smykke. Ha en fortsatt fin dag,
    hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, de er nesten som smykker disse øyenstikkerene. Artig å komme så tett på de.
      Ha en fin mandag:-)

      Slett
  5. Jeg skulle gjerne ha fått muligheten til å ta bilde av en øyenstikker. Stilig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje det dukker opp en mulighet? De er lettere å fotografere på høsten når det er kjølig på morgen og kveld. Da sitter de roligere iallefall.

      :-)

      Slett