mandag 31. oktober 2016






                                                        Fargerikt på en gråværsdag:)



I dag er verden nesten helt grå, bortsett fra de flotte trærne med fargerike blader og de røde naustene. Det regner og det er vindstille.


                                   Mot Hansbakkfjæra.

                               Fint å gå tur i nærområdet i sånt vær også.



                                 Jeg har avsluttet hagearbeidet for i år.


                                Persberget.

Jeg rakk heldigvis å få spadd opp de bedene jeg hadde tenkt, så da blir det fint å starte opp til våren med å finne ut hvilken planter som skal hit og dit.  Kjøkkenhagen er full av planter, så det blir litt å gjøre.


                                 Mot Gryttbakkstranda og Væreholmen.

Jeg har tegnet kart over bedene og notert hva som står igjen. Så må jeg bli flinkere til å ha de høyeste staudene bakerst og de mindre foran. 


                                   Tangen. Og vika heter Hesthølet.

Fint med alle disse fargene på høsten. Og i år det det mye også. Været skal bedres utover i uka, og det skal bli kaldere. Høsten er fin den :)

                                                                       Ha en fin ny uke:-)







16 kommentarer:

  1. Så flotte høstfarger! Ikke engang gråvær klarer å male over de. Her har det meste blåst bort, og gråfargene er i ferd med å ta over. Godt å bli ferdig med høstarbeidet i hagen! Her er det litt småtteri igjen før jeg sier meg helt fornøyd! Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant:) Her er det mye igjen på trærne, men nå kom snøen, så da faller vel mye av.
      Jepp. Bare trillebåra er igjen å ta inn her.
      God helg!

      Slett
  2. Flotte farger fortsatt hos deg, og fin utsikt mor sjøen! Ja, nå er det slutt på utelivet i hagen. Her meldes det om snø og mye kaldere fra helga, så det er bare å vente på at vinteren skal komme.

    Ha en fin ny uke! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det, men nå kom snøen, så da er det nok straks slutt.
      Jeg har hørt det skulle komme mye lenger sør i landet ja.
      God helg!

      Slett
  3. Hei Kathrine

    Superlækre farver.
    Her skal det også blive koldere, dog kun med nattefrost foreløbigt!

    Ha en dejlig ny uge du med!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei!
      Høstfarger blir en aldri lei. Her har snøen kommet nå, så da er vinteren i gang for alvor.
      God helg!

      Slett
  4. Fine bilder. Ja, jeg merker at jeg snart er ferdig for sesongen jeg også, skal bare....
    Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Hehe, skal bare ja. Vet om den jeg også.
      God helg!

      Slett
  5. Hei!

    Når jeg møter sånne syn, skvetter jeg i stolen. Det knall røde og okergult. Det er himla flott sammen. At resten er grått, gjør det enda mer effektfullt. Skulle bli bedre til å ta notater. Gjør det med grønnsakshagen for å sikre vekstskifte. Hva jeg hadde hvor for to år siden, er nesten bare å glemme. Ikke bare nesten, det er glemt uten notater.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Det er veldig flott med farger nå på høsten. Nå fikk vi snø, så da faller nok det meste av.
      Notater er viktig, og det blir fort rot og litt tull i kjøkkenhagen ja. Var så dum at jeg kalket to bed veldig mye, så da blir det litt vanskelig å bytte om til neste år der løken sto.
      God helg!

      Slett
  6. Nydelige høstbilder! Høsten er virkelig vakker den også, særlig når trærne er så fine som på bildene dine

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! det er den, og lang og flott har den vært også her til oss.
      God helg!

      Slett
  7. Selv i gråvær tar du bilder som blir som eventyr. Nydelig. Ha en vakker dag.

    SvarSlett
  8. Vakre bilder! Her har siste hageinnsats handlet om å få løk i jorden og å samle opp løv og putte i plastsekker :-)) Vi er veldig spent på hvordan det går! Vi får dele på erfaringer våre til våren?! Fin helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Ja, det blir spennende til neste år. Vi får dele erfaringen med denne type kompostering. Du trengte kanskje litt jord sammen med bladene for å sette igang prosessen?
      God helg!

      Slett