onsdag 14. september 2016

Skikkelig rydding under og rundt kjerra.








 Da er jeg i gang med å ordne på nytt under kjerra i hagen. Jeg fant igjen noen gamle bilder fra da den kom til hagen.



       Her har steinhellene kommet på plass, og endel planter. Bildet er tatt for over ti år siden.



                             Så har det mere og mere grodd ned.



Dragerne på kjerra ligger nå omtrent bare i skyggen under plantene, og det gjør at de har begynt å trekke vann.



            Her er alle hellene tatt bort, og så må jeg flytte unna de plantene jeg fortsatt vil ha.



                       Kjerra må tjæres igjen, men først må den få tørke opp skikkelig.



Mye røtter og skvallerkål her! Jeg har undersøkt litt om hvilken ugressduk som passer best. Planen er en bra duk under hellene som holder skvallerkål og andre uønskede planter nogenlunde unna.
Tips mottas med takk:-))



Gleder meg til det blir fint i gjen her, og ikke så overgrodd. Det meldes regn i ettermiddag, men bra igjen i morgen, tror jeg. Planen er å få unna alt av planter og sette de jeg skal ta vare på, i potter inntil videre.



                                                                 Ha en fin fin onsdag!







10 kommentarer:

  1. Skal si du har litt å hygge deg med der, ja :) Vet alt om bed som gror igjen! Flott kjerre, og den passer så fint inn der.
    Her er det 25 grader akkurat nå, og det eneste jeg ønsker meg av vær nå er regn, for her dør ting av tørke. Du kan sende littnedover, så kan du får sol i bytte ;)
    Tenk om det var så enkelt!
    Vakkert bilde av kornåkeren :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg ja, men ikke disse fururøttene. Er så lei av å dra opp røtter:(
      Ja, det gjør du nok du også. Men det skal bli ok til slutt.
      Vi har ikke regn i dag, men kjølige morgener og fine ettermiddager. Det kommer ikke over 20 i skyggen i dag heller, men greit arbeidsvær.
      Ja, tenk om det var så enkelt, men vi får ta det været vi får. Tusen takk! Fine åkrer rudt her nå, selv om de bygges ned en etter en. Må nyes før de forsvinner til griske utbyggere.

      God helg:-)

      Slett
  2. Hei!
    Det er ikke mer enn en sommer som skal til før mye har grodd til. Derfor har jeg blitt litt mer oppmerksom på planter som sprer seg uten min hjelp/eller kanskje med min hjelp. Ser at tjæreblomst har begynt å blomstre i skogkanten. Det synes jeg er leit.
    Kjerra er flott
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja, det er sant. Og så har jeg ikke vært så flink til å plante de som ikke sprer seg så mye. Og da må en gjøre om igjen etter noen år.
      Det har jeg også, og noen skal bare bort. En blir ikke yngre med årene, så det er kanskje greit å ikke ha alt i en hage heller.
      Takk for det!
      Ha en fin helg:-)

      Slett
  3. Hei Kathrine

    Altid godt at se disse forløb - og så 10 år! Og næste plantering bliver endnu bedre, når man ved mere om væksten netop der!

    Ha en dejlig ny sommerdag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten!
      Jepp. Tiden flyr. Ja, det er akkurat det, at nå vet jeg mye mere om hva som passer.

      Ha en fin helg:-)

      Slett
  4. Så flott med den kjerren og sparken i hagen! Det er ikke enkelt å holde det fint i bedene når det regner i ukesvis, og det gror fort over. Jeg har hatt det samme problemet i sommer, og særlig siden begynnelsen av august. Nå ser det faktisk ut til at vi får en fin høst! Det er i alle fall lov å håpe :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de hører liksom til under furua her. Det er jo en møkkakjerre, men fin er den likevel. Nei, det skal være sikkert. De gror fort igjen.
      I dag er det flott høstvær til oss, men kjørlig i skyggen. Men den nytes likevel, for plutselig er regnet tilbake.
      Riktig god helg:-)

      Slett
  5. Så sjarmerende med en gammel kjerre. Håper den tørker godt i høstvarmen. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant:) Den har ikke fått tørket opp så fort, men nå skulle den være klar til tjæring.

      Fin onsdag!

      Slett