fredag 9. september 2016

Ganske så fornøyd:)






I går  begynte jeg på bedet under kvitrogna og vrihasselbusken. Her har det grodd ned av bl.annet moskuskattost og sibirvalmuer.



 Og jammen fant jeg ikke igjen fjellfrøstjernen min også:) Den er så liten, og veldig fin, så det var moro å finne den igjen. Fant også igjen noen bittesmå primulaer og masse små blomsterløk.



                         Stein har jeg endel av i hagen, det kan egentlig ikke bli nok stein i en hage.



                   Mange av steinene var nesten nedgrodd, men fant dem igjen etter litt leting.



                               Stein er tungt da...



                               Dette var det jeg rakk i går ettermiddag/kveld.



 Og i dag tidlig da jeg slo på radioen, sa de at det skulle komme kraftige regnbyger midt på dagen. Så jeg kastet meg ut i hagen og fortsatte på bedet.



 Fikk fylt på litt ekstra jord også, som er sandblandet. Her står det endel vann på senvinteren/våren, så med sandblandet jord og mange steiner, tror jeg det skal bli helt greit om det blir en fuktig vår.



Løkene fikk jeg satt ned også, mens fire planter står i potter enda. I dag er det så elendig lys, så bildene ble ikke så bra, men jeg ble iallefall veldig fornøyd med oppgraderingen av dette bedet. Stein i bed er fint:)
Jeg glemte helt å spise frokost før jeg gikk ut i dag, og nå kom regnet også. Godt å bli nesten ferdig, og regnet gjør godt etter plantingen. Jorden jeg fylte på, vil synke sammen. Så jeg skal legge på noe mere etter hvert.

                                                     Ha en fin fin helg alle sammen:-)




14 kommentarer:

  1. Godt jobbet og all grunn til å være fornøyd med seg selv?! God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Ja, det er lov:-))
      Fin tirsdag!

      Slett
  2. Det er jo så godt å få gjort sånt på høsten, for en har jo nok å gjøre på våren! Stein får en ikke nok av, nei. Jeg kjøpte for mange år siden 13 tonn med gråstein, og alt er brukt opp ;)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det virkelig. Du har virkelig kjøpt mye stein,) Skjønner godt alt er brukt opp, for stein er fint i hagen.
      Fin tirsdag!

      Slett
  3. Glemte å skrive at du har all grunn til å være fornøyd :)

    SvarSlett
  4. Hei Kathrine

    Det ser da rigtig godt ud - jeg er selv glad for sten - Og har fragtet flotte sten fra Sverige til haven i Danmark:)

    Dit bed ser helt nyt, rent og fint ud nu - flot arbejde!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Takker! Stein er fint i hage ja. Og bedet ble veldig ryddig nå. Så gjelder det å holde det sånn da..
      Fin tirsdag!

      Slett
  5. Når du glemmer å spise, da har du hatt det gøy. Jeg liker også godt stein. Ha en fin helg, hilsen ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he.. Det kan du si. Ja, stein er flott!
      Fin tirsdag!

      Slett
  6. Så flink du har vært. Ja, det er alltid noe å gjøre i en hage. Her har vi fått fylt på med litt bark under buskene og fikset det meste til høsten. Nå mangler jeg bare å ta inn begoniare og kløver før frosten. God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk:) Du er jammen godt i rute til vinteren. Jeg er alltid for sen med mye, men det får bli som det blir.
      Fin tirsdag!

      Slett
  7. Det ble veldig fint. Stein er kjempefint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk:) Stein er kjempefint!

      :-)

      Slett