lørdag 16. juli 2016

Ferietid







                            Godt med ferie. Og det har vært veldig lite datatid, og det har vært deilig.



                                                             Vi har en rolig ferie i år så langt.



                    En tur til Gudbrandsdalen har vi hatt. Disse bildene fra en nyfødt kalv er fra hjembygda mi.

                                   Vi besøkte og en gammel gård som jeg skal komme tilbake til.



                                Det må være godt å fødes ute på en grønt jorde.



                                         I hagen har alt gått fint i år også.



                           Endel nytt, kommer bilder av det etter hvert. Jeg har iallefall tatt bildene.



                     Og så har jeg vært veldig dårlig på å besøke andre hagebloggere denne sommeren.



                                              Jeg får ta det igjen senere.


I dag har vi vært ute på Fosen og sett på hybelen sønnen skal bo på i ett år fremover. Veldig fint ute på kysten av Trøndelag:) Det blir nok noen turer dit utover året. Ikke minst til Grandefjæra.

Ellers så har vi vært på hytta vår. Der har vi fisket, ordnet med ved og kost oss. Jeg har og vært der alene.



Og for de av dere som er ute på veiene i ferien; Stopp og sov om du er trøtt.
Denne småbarnsfamilien havnet ute i en åker her i Sør-Trøndelag etter at en av foreldrene sovnet ved rattet.  Og de kan være veldig glade for at de havnet ute i en åker, og ikke i motgående kjørefelt... Skummelt!

                                                           Fortsatt fin sommer til alle:)






8 kommentarer:

  1. Så søte kuer! Skummelt med trøtte sjåfører ja! Det skjer nok oftere enn en vil tenke på at folk sovner bak rattet.

    Nyt ferien din! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, kyr er søte:) Ja, og trøtte sjåfører er så vanlig i trafikken, at det er skikkelig skummelt. Og de sier at trøtte sjåfører er kanskje skumlere enn fulle. Noe å tenke på.. Ingen av delene hører hjemme i trafikken.

      Takk:)

      Slett
  2. Fine bilder av ku og kalv! Farlig å sovne ved rattet ja, det kan gå riktig galt! Ha en fin ferie Kathrine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er det virkelig. Og disse var mere heldige enn mange andre.

      Takk for det:-)

      Slett
  3. Så koselige mor og kalv bilder. Jeg sliter litt med nettet så fikk bare opp de øverste bildene. Ha en fortsatt fin sommer, hilsen ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! Jeg har stelt kyr fra tidlig barndom, så jeg liker kyr veldig godt:)
      Synd med datatrøbbel. Håper det går seg til.

      :-)

      Slett