søndag 12. juni 2016





Vi har vært på hytta denne helgen også. Det er så stille og fint å være der.  Og ennå er det lite mygg, knott og klegg.



Men disse skulle nok gjerne satt pris på mere insekter, vil jeg tro. De har vokst endel på en uke Kjøttmeisungene, men  i natt var det -2 klokken 5 på morgenen. Kvitrima rundt hytta.



Ved er viktig på en hytte uten strøm, og vi fikk dratt frem endel tyrived på lørdagen. Den varmer veldig godt, men jeg tåler ikke tyri, så jeg må sitte unna røyken når vi fyrer med den.
Motorsaga ville ikke starte denne helgen, så den må nok på reparasjon.



Fisketur ble det også i finværet. Min mann fikk en fin ørret i sjøen ovenfor denne, jeg fisket i den nedre sjøen der det er utrolig vanskelig å få fisk. Men, når en først får fisk, så er den veldig flott da,) 



En liten hvil på hyttetrappa etter fisketuren, og tørking av svette fjellsko. Blir nok ny tur om litt:)

I hagen har nye blomster poppet frem. Plenen må klippes snart, og en lukerunde må til. Får se mere over hagen i morgen.

                                                                                  :-)


2 kommentarer:

  1. Vakkert bilde av flammene! Ja, jeg vil tro at uten strøm så er en jo helt avhengig av ved. Ved er så hyggelig å holde på med. Jeg huser at på hytta til tanten og onkelen min var det mye tyri å finne ute i skogen. Spesiell lukt på den, ja. Det er veldig vakkert der!

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, flammer er flotte å fotografere! Vi bruker ved til varme og matlaging. Før hadde vi propan, men så måtte jeg opp om natten så mye og sjekke om den var tett, etter av vi kjente gasslukt. Så den fjernet vi, og godt var det:)
      Ja, vedarbeid er en koselig jobb. Den varmer jo tre ganger også. En når en hogger den ned, to når den kløves og stables og tre når den brukes.
      Tyri luker så utrolig godt!
      Takk! Ja, det er en fin plass som rommer så mye. Alt fra fugleliv, sopp, bær, fiske, blomster, til flotte turer.

      Fin dag til deg også:-)

      Slett