søndag 1. mai 2016

Frokost i fjæra





                   Altocumulus lenticularis, Linseskyer.

I dag sto jeg opp før de andre, kokte kaffe og smurte niste. Så pakket jeg sykkevesken og syklet langs fjorden nesten til Rotvoll.



Der satte jeg meg i le bak noen naust og spiste frokost, og så utover fjorden. Flott vær, men mye vind.  Og det er denne kraftige vinden som skaper disse flotte linseskyene.



Der ble jeg i nesten to timer:-) Ikke et menneske å se. Bare tjeld og noen andre sjøfugler til selskap. En fin start på 1.mai. 



                     Så begynte fiskerne å komme seg ut på fjorden.



                            Hjemme igjen hadde de andre stått opp, og neste tur gikk til Ringve. 



                   Lite fugler der nå, noen stokkender og endel måser. 













Jeg og sønnen gikk rundt og så på blomstringen. Veldig lite fortsatt. Noe primulablomstring, krokus, vinterblomst, galgenbær, hundetann, rododendron, hvitveis og småhjerte. Tror det var det vi så av blomster i dag.

Men det er frodige spirer som kommer opp. Likeså i hagen her. For i dag har varmen kommet også. Selv om det har blåst mye, så hjelper det godt på veksten. Og det tørker opp.

Datteren kom innom til  middag i dag. Vi grillet ute i sola. Koselig:)

Jeg har faktisk ikke fått tid til å rusle i hagen denne søndagen, men blomster er på vei:)

                                                                               :-)




8 kommentarer:

  1. Turen din høres helt super ut! Og veldig fine bilder:) Jeg kunne godt tenke meg å bytte med deg hvis det hadde vært mulig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Jeg liker meg veldig godt ved fjorden, så det blir mange turer dit i løpet av ukene.

      :-)

      Slett
  2. Frokost i fjæra. Deilig. Vakre bilder av skyhimmelen. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, veldig deilig:) Takk for det.

      :-)

      Slett
  3. Så vakre skyer du gikk tatt bilder av! Sånne har jeg aldri sett "live". Flotte fuglebilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! De er ganske vanlig her til meg, men så blåser det mere her også, enn til deg. Fine er de, og særlig i solnedgang.
      Takk:)

      Slett
  4. Mmmmm, hørtes helt herlig ut! Flotte bilder, det er så man kan riktig drømme seg bort i disse flotte skyformasjonene.
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det også:) Takk takk! Fin uke til deg også:-)

      Slett