søndag 3. april 2016

Årets første humle






Det har vært en herlig søndag:)  Litt hagearbeid tidlig i dag, så byvandring til Ila/Skansen/Ilsvika helt på andre siden av by´n, i strålende vær.
Så til utstillingen meta.morf. Biennale for kunst og teknologi. "Nice to be in orbit!" Spennende. Litt innputt må en jo ha av forskjellig kunst.
Syns kanskje den var bedre sist gang, men fint at den er forskjellig også.



 Og så til dagens høydepunkt. Humla kom i dag:) Og det ble veldig travelt i et hav av snøklokker. Utrolig koselig. Vi satt ute på verandaen i sola, og plutselig kom en velkjent brummelyd.
Humla er tilbake i hagen.



 Og jammen kom ikke en liten solflue også. Bildet ble ikke så bra, for den kom litt overraskende på, og forsvant fort.
Fluer er det mye av.



Tenk at kjempedrikkekaret til katten er åpent igjen. Dammen.
Jeg håper pinnsvinet kommer i år også. De er veldig tørste på våren når de våkner. Lurt å ha noe vann i hagen om du har lyst til å ha besøk av pinnsvin.

                                                                       Fin søndag til alle:-)





5 kommentarer:

  1. Så fine bilder. Humler er koselige. Var det så mange snøklokker i fjor som i år? Jeg syns det er utrolig mye mer hos meg, men kanskje jeg husker feil. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Ja, det er de. Jeg har ikke så veldig mange snøklokker, men de jeg har, har spredd seg litt og litt, samt at en ny type med bredere blad har dukket opp. Men i noen år er det sikkert flere enn i andre, vil jeg tro. Koselig iallefall:)
      Takk det samme:-)

      Slett
  2. Humler har jeg ikke sett ennå, men biene har kommet tilbake! Fine snøklokker og søt katt :) Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bier alt? Det er det ikke her enda. Ha iallefall ikke sett noen, og nå er det litt regn og gråvær.
      Takk takk:-) Ha en fin torsdag!

      Slett
  3. Å så søt! Jeg har ikke sett eller hørt noen humler her enda, håper at de kommer fram snart. God helg! :)

    SvarSlett