torsdag 31. mars 2016






I går fikk jeg rensket opp i dammen i hagen. Og sannelig er jeg glad jeg ikke har en stor dam, for det er ganske slitsomt å stå opp-ned og tømme bøtte etter bøtte med gammelt vann fra i fjor. Og ta opp gamle blader, kvist, druknet mark og boasnegler.
Men etterpå, da er det bare godt :)



I dag har det vært strålende sol, snøvær, haggel, regn og sol igjen. Typisk vårvær, og veldig greit for oss som har pollenallergi:)
I går fikk jeg også tatt opp mjødurten, svartblodtopp og dagfiolen. Alle skal på nye steder, men kanskje ikke dagfiolen.  Vet ikke om jeg skal ha den lenger.



I dag har jeg slitt med å skifte blindramme på et maleri der rammen hadde vridd seg. Fikk det rett og slett ikke til, så bildet må leveres inn til en rammebutikk. De fikser det nok greit  :)

Fortsatt lite blomster i hagen, men det meldes varmt igjen til helgen.

                                                                                   :-)





6 kommentarer:

  1. Tar gjerne imot dagfiol som er til overs jeg :-)
    BrittArnhild på akeleiehagen.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan nok ordne seg det:)
      Tar kontakt senere jeg.

      :-)

      Slett
  2. Hei Kathrine

    Pludselig kommer det hele, det går bare så hurtigt! Og så er det godt at alt er parat, og at dammen er renset:)

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, men det går jammen meg ganske sent likevel her, pga kjølige netter.
      Det er så godt å få rensket opp i dammen.
      Fin søndag til deg:-)

      Slett
  3. Sikkert en lettelse når rengjøring av dammen er unnagjort :) Jeg klarer heller ikke å skifte blindrammer hvis de vrir seg, men det skjer heldigvis ikke så ofte. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp. Det er noe krøll med hoftefestene mine, som gjør det litt slitsomt, men i år syns jeg det gikk veldig greit:-) Overraskende greit faktisk:)
      Blindrammer en noe herk når de vrir seg, men nå skal jeg få skikkelig blindramme. Vel verdt pengene.
      Fin søndag til deg:-)

      Slett