tirsdag 15. mars 2016







 I går smeltet det utrolig mye på noen timer! Det var oppe i +9 på det meste, og litt vind. I dag måtte jeg bare rett ut og se om ikke annet en én krokus var i farta. Men nei, ingenting å se enda.

Kjøkkenhagen er snart snøfri, men mye is i jorden.
Her har jeg og potter med stauder og løk, men nå er de fulle av is og vann. Prøvde å få de løs, men det gikk ikke.
De andre pottene ved garasjeveggen, fikk jeg løs i går ettermiddag, og satt over på siden. Så nå kan vannet renne ut, når isen tiner.



 Asken på snøen har nok hjulpet godt til i snøsmeltingen, for selv om det er overskyet, så hjelper det med noe mørkt på snøen.
Og så er spaden god å ha. Snart på tide å kaste snøen utover der det er bart, så den forsvinner fortere. 



 Mye is som sagt. I dette bedet er det rundt 5 cm. Kanskje like bra det ikke er sol, så det ikke blir sviskader.







                                          Visittkort fra rådyr.



                              Flere merkelapper i isen, som skjora ikke får snappet opp, iallefall,)



I denne delen av hagen er det endel snø igjen. Tenker jeg tar spaden i ettermiddag og kaster utover litt.
En liten rapport fra hagen 15.mars. Det blir en mild dag i dag også. 

                                                                         Fin dag til alle:-)




6 kommentarer:

  1. Oi, nå smelter det fort hos deg! Håper du får mange milde vårdager fremover, så du blir kvitt snø og is. Jeg har begynt så smått å rote litt i jorden, og det er mye som spirer og gror under dødt løv! Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, i dag har snøsmeltingen gått fort. Og jeg har bidratt med spade og kastet snøen utover:)
      Fint at du finner spirer under løvet! Det er alltid spennede!
      Fin kveld til deg:-)

      Slett
  2. Hei!
    Bildene minner meg om hagen vår. Vi har nok ikke så mye is, men ikke en krokus er i blomst. Det eneste er snøklokkene som snart blomstrer noen steder. Men nå har det vært deilige vårdager så nå skjer det saker. Har tenkt å ta opp snøklokker å sette dem i krukker på trappa.
    Tenkte også å ta inn en potte med hundekjeks for å se hvordan den har det. Jeg ser grønne spirer i pottene som er fullstendig islagte. Det er håp.
    Ha det så godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Samme til deg også, skjønner jeg. I dag spadde jeg frem snøklokkene. Noen ble dessverre kuttet litt, for de var i gang med å vokse 25 cm under snøen:) Men snøhaugen ble iallefall borte, så nå er det håp. Her er det for mye tele til å ta opp noe som helst enda.
      Håpet er her også, at de flotte lange spirene til hundekjeksen har det bra der nede i isen.
      Ha en fin kveld:-)

      Slett
  3. Det blir nok deilig å få bort den isen, her er det faktisk litt vårlig for tiden, til tross for nattefrost. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir det ja:) Nattefrost har vi ikke hatt på lenge her nå, men den kommer nok igjen om litt, vil jeg tro.
      Fin dag igjen!

      Slett