tirsdag 29. mars 2016





                                      Da er våren skikkelig i gang. Sol og varmt, men mye vind. 



                Ikke lett å ta bilder av blomster i vind, men noen bilder ble det da av snøklokkene .

 

                       Ingen humler å se enda. De syns kanskje det blåser i meste laget de også.



 I dette bedet i hjørnet på fremsiden av huset, er det nesten ikke sol på denne tiden. Skal tro om disse krokusene kommer til å åpne seg? Mulig de må flyttes til en mere solrik plass, stakkars..



                                                                              Gressløk!



 I fjor høst satte jeg mange nye løk rundt omkring. Husker ikke hva det var en gang, men satte iallefall vinterblomst, men hvor?
Lappene har jeg tatt vare på, men stedene er ikke merket. Det glapp der gitt.



Primula minima alba er i farta, samt mange av de andre primulaene. Gullkorgen har også kommet godt i gang, samt orientvalmuene og akeleiene. 

                                                                        Det spirer og gror!

                                                                                        :-)




12 kommentarer:

  1. Vakre snøklokker! Ja, det hender det glepper med hvor en satte hva, men på den annen side er det hyggelig med overraskelser!
    Det er jo rene sommeren i forhold til her hvor snøen ligger stadig vekk :(
    Jeg vil ha vår, nå! ;)

    Ha en fin vårdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Snøklokkene er utrolig vakre! Glepptak må en jo rekne med i en hage med mange planter, og da er det jo hyggelig når de kan overraske ja!
      Her har det vært så fint de siste dagene, tross vinden. Jeg får sende deg litt varm vind, så snøen i din hage forsvinner fort. Nå trenger vi vår!
      Fin vårdag igjen:-)

      Slett
  2. Hei Kathrine

    Jeg kan også godt lide at vide hvad jeg har sat, og hvor!
    Dine ukendte ligner Crocus?
    Lækre billeder som altid:)

    En dejlig ny uge til dig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ikke lett dette noen ganger, men overraskelser er bare koselig:)
      Ja, det er nok en krokus, men hvilken? det blir spennende å se, for spiren er så stor.
      Takk takk!
      Fin uke til deg også:-)

      Slett
  3. Flotte vårbilder! :-D Det er godt å se at ting begynner å skje rundt om i landets mange hager!
    Ha en fortsatt fin vår.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er det virkelig. Det ventes nok litt sludd og regn her denne uka, men sånn er nå våren. Jeg er bare så glad hagen er snøfri, tørr og kan ryddes i. Og alle spirene som popper opp.
      Ha en fin vårdag igjen:-)

      Slett
  4. Å, så herlig at våren har kommet til deg også! Flotte bilder av vårblomster og vårtegn! Jeg har fått meg noen overraskelser i hagen av løker jeg har glemt at jeg har satt, men det er bare hyggelig =D Ha fine vårdager i hagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? Nå er vi i gang med våren. Overraskelser er koselig, så kanskje en ikke skulle merke alt i tide og utide,) Noen glepptak er helt ok ja.
      Fine vårdager til deg også:-)

      Slett
  5. Hei! Snøklokker synes jeg er så vakre. De dukker opp flere og flere steder i hagen. Det er himla deilig at våren er i gang. Virkelig etterlengta.
    Nydelige vårbilder. Blåfargen på krokusene er fantastisk.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, de er så fine disse snøklokkene. Jo flere, jo bedre:)
      Takk! Og nå er våren i gang.
      Ha det fint du også:-)

      Slett
  6. Alldeles nydelige bilder ble det da, selv om det blåste! Ha en vakker dag i våren!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha! Ja, vind er ikke så mye å gjøre med. Vakker dag til deg også:-)

      Slett