torsdag 17. mars 2016






Da er hagen starks snøfri! Det har vært så mildt og litt vind, så det har smeltet utrolig fort. I går gravde jeg frem snøklokkene, men tror ikke jeg hadde trengt å gjøre det.
De står sammen med hasselurten, så nå blir vel rådyrene glad for at jeg måkte frem maten for dem,) De liker hasselurt veldig godt, men den vokser fort frem igjen.



Marianøkleblom i farta. Det er så mange nøkleblomspirer rundt i hagen nå, og masse løkspirer. Skal det fortsette sånn, så kommer det til å blomstre voldsomt på en liten stund. Men tror det skal bli litt sludd og snø i påskeuka. Dette var dagens hagerapport.

                                                                         Ha en fin torsdag:-)




6 kommentarer:

  1. Hei! Se det ja, det er mye som kommer frem når snøen forsvinner! Våren har kommet:) Ha en fin vårdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Og det er så deilig. Fin vårdag til deg også!

      :-)

      Slett
  2. Hei Kathrine

    Det ser da rigtig godt ud, Du er ikke meget bagud i forhold til os hernede.
    Jeg er spændt på om den Dodecatheon du viste forrige gang har klaret sig under den is?

    Ha en dejlig varm dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Tror kanskje jeg er ganske i rute, men i hagen min blir det fortere vår enn i nabohagene. Tror det skyldes mange planter, busker og trær som begynner å våkne på denne tiden og trenger vann.
      Og ja, Dodecatheonen har kommet frem fra isen og nå begynner det å tørke opp. Jeg har tre fargevarianter av Dodecatheon. De er flotte!
      Ha en fin fin dag!

      Slett
  3. Hei!
    Snøklokkene er på vei opp. Hasselurten er godt beita på, men den liker nesten å bli kvitt gamle blader. Det er to rådyr som har vært i hagen mange ganger i vinter, er litt nervøs for dem.
    I kveld tok jeg inn en potte med hundekjeks. Det ser ut som det er levende spirer. Her har det vært mange netter med mange kuldegrader. Jorda har tint, men den er søkkvåt.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Nå vokser det fra dag til dag ja. Og en kan kanskje være greit med fór til rådyrene for å bli kvitt gamle hasselurtblader. Har begynt å stenge tulipanløkene inne i div. stengsel,)
      Jeg tok inn en potte hundekjeks i dag, men det ser helt dødt ut. De to-tre cm lange grønne spirene er borte. Men, jeg har frø igjen av de jeg fikk fra deg, så jeg kan jo så de nå?
      Vått her også, mye vann over telen. Kom ikke mere en 1 cm ned i jorden i går.
      Fin fredag til deg!

      Slett