fredag 19. februar 2016








 Hagen ligger under snøen, og det har blitt skare. Jeg ser nå at pottene med staudefrø jeg sådde i fjor høst, står litt dumt til. Det kommer ikke så mye snø der, så jeg må spa over innimellom.
Nå er snøen så hard, at jeg vet ikke om jeg får det til.
Noteres til neste år, så neste gang må de settes et annet sted.
De få graniumene jeg hadde i kjelleren, er tatt opp. Rosegraniumen blomstrer så sent på sommeren, så kanskje den kommer litt tidligere i blomst i år, når den fikk komme opp tidligere.
Sjokoladekosmosen står fortsatt i kjelleren. Vet ikke hva jeg skal gjøre med den enda, men den skulle vist være grei å overvintre har jeg hørt, om den sto i potta gjennom vinteren.
Den får stå litt til kanskje..



                                         Vinterferien nærmer seg her i Midt-Norge.



                                          Og dette er planen mot neste helg. Skitur til hytta vår.



 Er veldig spent på hvordan det ser ut der nå etter mye vind, bl.annet etter stormen Tor. Dette bildet er fra noen år tilbake, da vi tok oss en tur for å måke av den tunge snøen på taket.
Vi har ikke vært på hytta siden i fjor høst, for snøen kom så sent. Satser på bra skiføre til neste helg:)



                                  Snø i hagen og bart i fjæra.



                                 Fint her nede i fjærekanten på vinteren også.



                               Sangsvaner på Hell, Cygnus cygnus. Her lå det rundt 30 svaner en vinter.



                             Stokkand hunn, Anas platyrhynchos.



                       Isbader nr.1, Fossekallen,  Cinclus cinclus. Norges nasjonalfugl siden 1963 :)



             Det ser ut til å bli en nydelig dag her til oss. Blå himmel og sol, men det ventes vind i morgen.
                                                               Riktig god helg til alle sammen:-)




4 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra deg, som alltid! Jeg syns bildet med sol og ski var så stemningsfullt, påskestemning. Det minnet om påske på Hafjell, herlig! Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Hafjell ja. Det er ikke så langt unna der jeg kommer fra. Noen av tantebarna mine kjører ski der. Selv går jeg på bortoverski.)
      Fin søndag!

      Slett
  2. Hei Kathrine

    Dejlige naturbilleder - Fossekallen -vandstæren på dansk. er det lang tid siden at jeg har set, det er en fantastisk fugl!
    Spændende om der er ligeså meget sne på fjeldet som billedet viser;)

    Ha en dejlig tur

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:-)
      Takker! Fosekallen er en flott fugl ja. Men den er veldig var for forurenset vann, da den lever av insekter i vann.
      Vi håper det er flott skiføre i fjellet denne vinterferien! Satser på det.
      Takk takk:)

      Slett