søndag 21. februar 2016







                                       Fin tur til Nidelva i Trondheim i dag. Sol, blå himmel og vindstille.



        Blått:-)

 Her ved Nidelva kan en se mange forskjellige fugler på vinteren. Og endel sjeldene kan dukke opp også. Da ryktes det fort, og meterobjektivene kommer fort frem.  Så ivrig er nok ikke jeg, men det er artig å se de forskjellige fuglene som holder til her.



                                        Laksand hunn, Mergus merganser.



                                  Brunnakke hunn, Anas penelope. Kalles også Pipand.



                         Laksand igjen.



                           Fjærstell.



                               Sjarmør i fjær:-)

                                 Stokkender.



                                   



Bortsett fra stokkender, laksand og brunnakke, var det i dag noen kvinender, forskjellige måser og kråkefugler.

I dag har jeg hatt en liten runde i hagen, for å se etter krokus. Men nå har vi spadd snøen fra katteveiene over der krokusene er, så de er godt begravd. En liten tabbe, men det er da tidlig?
Nye fjellski har jeg bestilt. Det blir bra. De gamle har gjort sitt, så det blir fint med nye ski. Skal hente de til uka:)

                                                                    God søndag:-)





2 kommentarer:

  1. Hei Kathrine

    Flotte billeder, Du er kommet rigtig tæt på fugle der normalt er ret sky!
    Jeg vidste ikke at elven var så bred - imponerende - jeg kan godt forstå hvorfor man oprindeligt opkaldte byen efter elven.

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Takk:) Ja, ved Nidelva overvintrer mange arter som vanligvis ikke er så glad i mennesker.
      Her er elven ganske bred, og jeg syns Nidaros er et vakkert navn på byen.
      Fin uke til deg også:-)

      Slett