onsdag 20. januar 2016









                                      Som det har snødd til oss nå.



             I går måkte jeg fire ganger, og i dag har jeg alt vært ute to ganger og måkt og måkt. Fått ristet av snøen på hekkene også.



                              Men i dag skal det roe seg litt utover dagen.



                            Katten må jo få vei til doen sin bak kjerra ved furua.



                                  Og komposten bruker vi året rundt, så her må det også måkes vei.



 Katten har gått rundt seg selv noen timer nå, for det er ikke bare bare å gå på do når det er vinter og er katt,) Han har sittet i gangen og sett på kattedoen som står under benken der, og sikkert håpet på at jeg ville være grei i dag og dra den frem.



  Under snøhaugen står den røde sykkelen. Papirsnøkrystallene er fortsatt på vinduene etter jula, for det har ikke vært snø her, så da ble det iallefall litt koseligere med papirpynten.
Julekvelden var det forresten +13 klokka elleve på kvelden.

Alle islyktene jeg laget forrige uke, og uka før der, rundt 20 stykker, er nå borte under all snøen. Jeg skal finne de igjen, for mot helgen meldes det bedre islyktvær.



Så måtte katten ut på do. Pussig at det kan ta timer, men når han først kommer seg ut, er det gjort på et øyeblikk:)

Nå lysner det over fjorden, himmelen begynner å bli blå og sola kommer kanskje også. Nydelig vintervær! Skal bli godt med en kopp kaffe.

                                                                             :-)







12 kommentarer:

  1. Ja, det var mye snø dere fikk på en gang! Det var veldig mildt her også til rett over nyttår, men nå har vi hatt både snø og kulde lenge nok. Er lei -15 - -20 nå...
    Katten din har flott måket dovei ;)

    Ha en fin kveld,

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble en halv meter på fire dager, og så kom regnet.. Skulle gjerne hatt stabilt kaldt vintervær, for kystvinter er nå kystvinter. Det blir hålke tilslutt, alltid. En sliter ut noen brodder i løpet av vinteren.
      Jepp, han er jo litt bortskjemt da,)
      Fin dag til deg!

      Slett
  2. Så mye snø du har fått! Her har vi også fått endel snø, og noen få minusgrader. Men til helgen kommer mildværet! Det blir nok litt av en suppe! Får håpe det er våren som kommer:) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Men nå reger det. Flott så lenge det varte:) Vi får nok noen rester av Jonas, mest til deg vil jeg tro.
      Her er det en salig blanding av slusj og is. En sklir rundt. Det går mot vår ja:)
      Ha en fin onsdag!

      Slett
  3. Hei Kathrine

    Alletiders med sne, det hører ligesom vinteren til! Her har vi nok kun en 1-2cm og til helgen skal det regne bort...

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Men det måtte regne tilslutt. Men vi fikk da fire fine vinterdager:)
      Det er vel blitt grønt til deg nå, vil jeg tro.
      Ha en fin onsdag!

      Slett
  4. Stakkars Mumrikk ;-)) Sier jeg igjen.. Vi har kasse inne og i disse kalde tider nedlater Lutten seg til å bruke den. Det kan bli lenge å holde seg en hel natt :-)) Han er jo ute om natten, sånn til normal men med 10 minus så.. Vakkert! Med all snøen! Fin torsdag i snøen!

    SvarSlett
    Svar
    1. He..Ja, ikke greit med denne dogåingen ute. Men så hvite og fine labbene blir etter å ha gravd i snøen:) Her er det bare kulde som virkelig gør katten skeptisk til utedo, så det har vært mye stirring på kattedoen i gangen som står under benken der. De har litt av en selskapsblære disse dyrene.
      Fin onsdag til deg!

      Slett
  5. Det er flott med snø, nå er alt borte her, bare litt is igjen i veien.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Snø er flott ja, men så måtte jo regnet komme til slutt. Slusj og is ute. Men jeg må jo gå dagsturen min likevel, selv om de ikke blir så lange på isen.
      Ha en fin onsdag!

      Slett
  6. Så fint med de papirkrystallene på vinduene. Denne jula klipte jeg ikke en eneste en, så det får jeg jammen sette i gang med, så jeg har til neste jul! Det er jo så koselig. Masse snø hos deg også. Ja, vi har hatt snø,men nå smelter det fort ned i tåke og mildvær. Veiene er bare nå og gårdsplassen vår er uten is. Deilig det også. Ha en finfin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant. Jeg hadde i hjerte til å ta de vekk når adventsstjernene ble tatt ned. Jeg brukte bare fire fem kvelder på å klippe de i år, ved tv´en. Så det går ganske fort å lage de.
      Snøen krymper og krymper i regnet nå. Glatt og skikkelig vått. Har strødd mye, men grusen bare ligger oppå isen og fester seg ikke. Håpet er at det regner helt vekk(til neste runde med snø, og regn kommer)
      Fin dag til deg:-)

      Slett