mandag 28. desember 2015

Islykter





                   I dag kom varmen tilbake, og ballonglyktene smelter bort.



 3 plussgrader og det ventes vind. Men de er veldig dekorative så lenge de varer.



















 Om det ikke er minusgrader ute, kan en fint fylle tomme melkekartonger med vann og legge i fryseren, ta de ut av kartongen når de har fryst og mure de opp til flotte lykter.



                                Og disse varer ganske lenge, selv om det er varmegrader ute.

                                                                                   :-)




10 kommentarer:

  1. Så nydelige islykter!! Synd at de smelter så fort! Skulle av og til ønske jeg bodde i innlandet, men det er vel ikke så stabilt der heller lengre. Men flotte er de i allefall :)Fortsatt god jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de smelter fort, men de som har ligget i fryseren, varer faktisk ganske lenge. Ballonglyktene er for tynne til å vare særlig lenge.

      :-))

      Slett
  2. Virkelig lekre de islykten :-)) Ikke så ofte vi har vær til disse her hos meg, men jeg nyter dine! mange flotte innlegg fra siste måneden. Jeg har lest meg opp :-D Takk for at du deler raust på din blogg! Fortsatt fin romjul :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Tipset er de som er laget i melkekartonger. De varer lengst i kystklimaet. De andre smelter for fort. Takk for det:-))

      Slett
  3. Så fine "mursteiner" du har laget! Det tipset skal jeg huske på.
    Vakre lysbilder!

    Fortsatt god romjul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg også liker disse mursteinslyktene. Veldig dekorative og varer lengre enn de ballonglyktene.
      :-))

      Slett
  4. Stemningsfylte bilder av flotte islykter! Og flott tips med melkekartonger ;-)
    Ønsker deg et riktig godt nytt år :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jepp, melkekartonglyktene er flotte! Og de varer lengre enn ballonglyktene:))

      Slett
  5. Så fine lykter og den i melkekartonger var jo super! Ønsker deg et riktig godt nytt år med masse glede!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Melkekartonger er flotte til å støpe isblokker i, og de varer lenge også.
      :-))

      Slett