onsdag 16. desember 2015






 Det er en fin tid vi er inne i, selv om snøen som kom for to dager siden, har regnet bort igjen. Nå er de siste innspurten med hjemmelagde julegaver, litt vasking og matlaging.
Jeg er ikke så julete av meg, så jeg pynter veldig lite i huset. Før jul så er det adventsstjerner i vinduene, og så gravde jeg frem denne kransen fra kjelleren som jeg pakket bort for mange, mange år siden.
Nå har den fått litt nytt på seg, og henger ved inngangsdøren. 



I år som i fjor, har jeg klippet snøstjerner i papir til pynt i vinduene. Det er litt mere vinter enn jul, og det passer meg bra.
Men i fjor brukte jeg dobbeltsidig tape til å feste de opp på. Det har jeg ikke gjort i år. For jeg fant en mye enklere måte, og ikke minst at det er mye, mye enklere å fjerne de etterpå :-)



For mange er dagen i dag julekveld nr. 1. Sønnen dro for å møte søsteren, og så skulle de på den sjuende Star Warsfilmen som har premiere i dag:-) Stor stas!
(Julekveld nr.2 er den 24.des,)



Mannen dro til Danmark i forbindelse med jobb, så jeg skal sette meg i sofaen der katten ligger og snorker, og få ferdig en av julegavene.


                                                                      Ønsker alle en fortsatt fin førjulstid:-)



8 kommentarer:

  1. Hei! Så fin krans, å så flink du er til å klippe snøkrystaller! Her har det ikke snødd i det hele tatt hittil! Det regner og fryser annenhver dag, og i dag er det regnvær. Fint bake og pakkejulegavevær=D Ha en fin førjulstid du også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det ble gjenbruk av en gammel krans dette året. Vi har nok det samme været tro jeg,) Men det er fiont å drive inne med juleforbredelser.
      :-))

      Slett
  2. Hei!
    Papirklippet du har laget er vakkert. Liker godt det enkle, det er det ofte lettere å se. Det er deilig med førjulstid. Akkurat nå er det julekort ute. Alt er hvitt med litt snø og masse rim. Det er meldt om 10 grader så det er kortvarig.
    God julegave kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, det er så mildt ute, skulle tro det var vår alt.
      :-))

      Slett
  3. Her er det heller ikke massevis av julepynt, men jeg synes det er hyggelig med kranser på dørene og pynt på postkassestativet. Papirkrystallene dine liker jeg veldig godt! Kos deg med julegaven og katten:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, noe pynt må en jo ha, ellers blir det en trist jul. Så julepynt må det jo være litt av!
      Takk for det!
      :-))

      Slett
  4. Noe så nydelig som alle de papirstjernene. Jeg klipte en del i fjor og limte dem på gaver jeg skulle gi. I år har jeg ikke klipt en, enda!!!Kos deg masse i denne adventshelga, og god jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Smart å bruke papirklippstjerner til pakkepynt!
      Takk for det!
      :-))

      Slett