fredag 16. oktober 2015

Humler!



Lenge siden jeg var med i Blomming fredag, og her kommer mitt bidrag i oktober:



 
                                             Sommerens største nytelse må jo bli humlene! 



                                                I år har jeg hatt rekordmange i humler i hagen.



 Jeg har ikke så mange løkvekster på våren, da rådyrene tar mye, men stauder, det har jeg.



 Og så har jeg lagt merke til, at på høsten setter dronninghumlene like stor pris på mat, som på våren.



Ikke så dumt å plante blomster på høsten som humledronninger liker. De skal tross alt overvintre til neste år.



                                Til og med humleparring fikk jeg overvære i sommer.

                                  Klikk deg inn her til flere flotte bidrag:-)










20 kommentarer:

  1. Kjempefine humlebilder :-)) Her er det humler enda men ikke mange.. Fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ikke mange her heller nå, men noen surrer rund, og da de store dronningene.
      Fin søndag til deg:-)

      Slett
  2. Da har du en humlevennlig hage :)
    Oi, humleparringen var bra fanget!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg at jeg har ja:) Den parringen tok himla lang tid, men jeg har aldri sett det før, så det var spennende.
      :-)

      Slett
  3. Hei Kathrine

    Super billeder og godt at høre du har haft mange humler!
    Her har vi vel også en del endnu - men det har hele året mest været de samme få arter...

    Ha en dejlig Helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk takk! Ja, det kan variere med artene, men her har jeg hatt mange forskjellige i år, og det har vært flott! Nå er tre humlearter på vei til utryddelse her i Norge, trist...
      Fin søndag til deg:-)

      Slett
  4. Vilka härliga bilder....snyggt fångat....=)

    Kram Ninni

    SvarSlett
  5. Herlige humlebilder! Kjekt at humlene koste seg i hagene våre hele sommeren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja ikke sant? Humlene er så fine.

      :-)

      Slett
  6. det var mycket vackra bilder på humlorna. de är bar för naturen och såå söta.Så fina bilder du tagit jag njuter av dom
    Ha En fin söndag
    kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! En fin søndag til deg også:-)

      Slett
  7. ÅÅhh, vilka massa fina bilder på humlor och vad härligt att du haft många i år. Viktigt som du skriver att även ha höstblomning så de hinner få lite mat innan övervintringen.
    Kram Katarina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg tror de trenger mat hele sommeren, og viktig på våren, og høsten før dronningene går i dvale.
      :-))

      Slett
  8. Nydelige humlebilder! Jeg har aldri sett så mange humler som i år, så det må være et godt tegn :)

    God søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, i år har vi hatt mange humler i hagen. Håper det blir like mange neste år også.
      God søndag til deg også:-)

      Slett
  9. Helt fantastiska bilder på humlornas olika övningar ;)
    Skön söndag på dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Fin søndag til deg også:-)

      Slett
  10. Det er imponerende hvordan du klarer å fange insektene i alle mulige situasjoner:) Stilig med den blå og gule kontrasten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg hadde disse bildene på fotobloggen min også, og der var det en svenk naturfotograf som bemerket fargene i bildene.
      Gult og blått,) Morsomt.
      :-))

      Slett