fredag 23. oktober 2015

Chili








 Chiliplantene gir seg ikke, så jeg har måttet kastet ut mange. Nå er det fire forskjellige chilier igjen. En til skal ut, Pinocchio nose. Bare de to siste fruktene på planten blir røde så havner de i komposten.
Denne over her er en Explosive ember.



Det er så mange blomster på plantene fortsatt, at ikke vet jeg om det går ann å overvintre de.



Explosive ember med umodne frukter.
Plantene er nå pottet om og står fortsatt på arbeidsrommet mitt, men med mindre lys enn før.



 Varigert rainforest har vakre blader.
Vi får se hvordan det går fremover, om de greier vinteren. Om ikke, så sår jeg nytt mot juletider.



Det har vært en travel uke. Neste uke blir travel den også, men da er jeg snart i mål med flere malerier som skal på utstilling.

                    Ønsker alle en flott høsthelg, fra meg og årets siste admiral?

                                                                                     :-)





12 kommentarer:

  1. Hei! Hvis vi får en mild vinter kan det vel hende det går an å overvintre Chili, det går an å gjøre ett forsøk. Vi har ikke tømt drivhuset ennå. Stormen er over, og solen skinner her i dag! Ha en fin helg, og lykke til med utstillingen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal iallefall prøve. Mine chilier står inne, så kanskje det går? Planen var å lage et drivhus i vår, men det ble det ikke noe av. Det må bygges veldig solid pga vindkastene her. Får se til neste år. Har mange gamle vinduer jeg kan bruke iallefall.
      Tusen takk:-)

      Slett
  2. Vakre bilder. Hva du rekker hele tiden. Lykke til med maleriene og ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Rekker ikke alt da, men det skal en jo ikke heller. Prøver iallefall å få unna endel.
      Takk for det :-))

      Slett
  3. Stilig med lilla chiliblomster! Moro om du klarer å overvintre planen(e). Jeg vurderte det en kort periode, men bestemte meg for å kaste. Det blir "plutselig" så mange planter som skal overvintres uansett. Egentlig trodde jeg ikke det var så interessant å ha chili, men årets forsøk har gitt mersmak. Jeg har kjøpt nye frø som ligger klare til neste sesong:) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er ganske fine de lilla blomstene:) Håper å klare det, vi får se hvordan det går. Jeg har ikke så mange planter som skal overvintre. Det kan jo fort bli mange av dem ja.
      Syns det er kjempegøy med chilidyrking. Dekorative er de også.
      :-))

      Slett
  4. Så vakre blader på den du viser! Høres ut som noe for meg ;)

    Nydelig bilde av admiral!

    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er utrolig flott den Varigert rainforest. Veldig dekorativ:)
      Takk!

      :-))

      Slett
  5. Hei!
    Chiliene har veldig vakre former og farger. Begynte å tenke på hva gjør de i Mexico? Der kan plantene være ute hele året og bli flerårig, og sikkert store. Dette vet jeg ingenting om, men har aldri sett det. Prøv, det skal bli spennende å se.
    Admiralen gir assosiasjoner til Nosferatu.
    Lykke til med arbeidet fram til utstillingen! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har de virkelig. Det tror jeg også, de er vel som busker året rundt. Håper jeg får til og overvintre de.
      Hehe.. Det har du rett i ja. Morsom sammenlikning.
      Takk for det:-))

      Slett
  6. Lekre bilder av høstens siste innsats :-)) Lykke til med utstillingen og fin helg!

    SvarSlett