torsdag 24. september 2015

Admiralen:-)







Endelig! Da var Admiralsommerfuglen på plass i hagen. Hyggelig at den dukket opp i år også, selv om det bare er en og at katten fikk jaktinstinktet sitt femdoblet ved synet av den. 



                                  Koselig besøk.



















Håper flere vil dukke opp. Høstormedruen blomstrer, og den er de veldig glad i. Gammafly er det mye av nå, men har ikke fått knipset noen bilder av den i år. Nå en liten sykkeltur, jobbing og så håper jeg sola vil komme frem i dag også. Fin torsdag til alle!
                                                             

                                                                            :-)




12 kommentarer:

  1. Så flotte bilder du har tatt av Admiralen! Jeg har også sett den etpar ganger i hagen i sommer, men det har i grunnen vært lite sommerfugl her i år. Litt grått, vått og vindfullt her i dag. Men jeg har skapmaling på gang, skal kvitte meg med trehvitt i spisestuen, og det blir godt :D Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk:) Ja, her har det iallefall vært utrolig lite sommerfugler. Humlerekord, men ingen sommerfuglrekord nei.
      Passer fint med innesysler når været ikke er så bra. Trehvitt kvittet jeg meg med for mange år siden. Her går det i lime, gult og grønt inne:)
      Fin dag til deg og:))

      Slett
  2. Kjekt med storfint besøk i hagen :-)) Her kommer den også gjerne en og en, i alle fall i år.. Jeg fant en busk i en veibeplantning som var full av admiraler og andre insekter. Har tatt bilder og skal prøve å finne ut hvilken busk dette er for den skal vi helt klart ha i hagen! Imponerende at du har fått admiralen så tam at den spiser av hånden din =O Noen lure triks?! Fin torsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Endelig kom det en. Og nå har Neslesommerfuglen også kommet.
      Ja, det må du finne ut hva slags busk de liker i veikanten! Tips meg da, når du vet,)
      He..Ja noen lure triks har en jo i ermet ;-)
      Fin torsdag igjen!

      Slett
  3. Hei Kathrine

    Lækre admiral-billeder
    Festligt at den sidder på fingeren - tror den tjekker om det er godt at lægge æg der - mon ikke den fandt ud af at det ikke var så smart?

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker:) Ja, det er alltid hyggelig med en sommerfugl på fingeren. Kanskje den trodde jeg var en nesle, for den legger egg på nesleplanten. Jeg plukker nesler på høsten og tørker, til gjødsel neste vår. Så det luktet vel nesler av hendene mine kanskje?
      Fin dag til deg også:-))

      Slett
  4. Flotte bilder! og slik en glede å ha admiralen på besøk, vi får håpe flere vil ta turen innom :-)
    Ingen admiral observert her i sommer dessverre.
    Ha en fortsatt fin uke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, det er så koselig når den kommer. Håper den komme til deg også.
      Ha en fin fredag:-))

      Slett
  5. Så hyggelig at den endelig dukket opp hos deg!
    Her har de vært lenge, og senest på mandag så jeg admiralen. Det er en vakker sommerfugl. Gammefly har det vært mange av her også. De er ikke like vakre, men flotte er de.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! Du har jo hatt de lenge, og veldig mange også. Misunn, misunn... Veldig vakre:) Gammafly er fine på nært hold, men de sitter sjelden i ro lenge så en rekker å se nøye på de.
      I går kom også neslesommerfuglen:)
      Riktig god helg igjen:-))

      Slett
  6. Lekre bilder. Det er sikkert artig å oppleve en sommerfugl sittende på fingeren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Jepp, det er gøy når en kan lure de over fra blomsten til fingeren.

      :-))

      Slett