mandag 24. august 2015

Så gøy! Jeg har fått leieboere:)






 Noen har satt pris på insektshotellet jeg laget for litt siden. Etter en liten fotorunde i hagen, så gikk jeg forbi og så at noen hadde tettet igjen tre av hullene.
 (bildet over er fra før noen flyttet inn)


 Jeg la også merke til at de har valgt de hullene som ikke har sprukket opp, så der må jeg gjøre en forandring neste gang.



                                 Veldig gøy!



 Nå skal jeg få laget en flaggermuskasse, ta med på hytta og få hengt den opp før vinteren, samt den fuglekassa jeg laget for noen dager siden. Og, jeg har molteplukkestopp i år. Vi har masse i fryseren etter i fjor, og årene før der. Men blåbær trenger jeg.



 Insektshotellet var dagens gladnyhet:)  Solfluene koser seg i 27 pluss, og jeg foretrekker skygge.



                                                                                  Ha en fin fin mandag!


                                                                                                  :-)

8 kommentarer:

  1. Så gøy da! Hyggelig med leieboere!

    Det var nesten 26 grader her i dag før regnet kom, etterpå var det 17... Nå venter jeg på tordenværet som er meldt.
    Flotte bilder!

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant:) Hører det skal regne endel på østlandet ja. Her kom det litt tidlig i dag, men 17 grader er ok i dag, så får jeg gjort mye.
      I går ble det nesten litt for varmt for meg,)
      Tusen takk!

      Ha en fin dag:-)

      Slett
  2. Hei! Kjempemorsomt. Etter hvert kommer det kanskje bilder av dem du har leiet ut til. Skulle vært morsomt å se flaggermuskassa. Vi har flere flaggermus.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er faktisk det. Og da jeg viste sønnen hva som hadde skjedd mens han var på skolen, så var insektet der og tettet igjen et av hullene. Det er en slags liten sort veps. Skal finne ut av det etter hvert.

      Ha en fin dag:-)

      Slett
  3. Se det se det! Så artig! jeg har vert litt skeptisk til alle disse litt motepregete insektshotellene men dette funket jo fint?! Stilig :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Jeg og har ikke vært helt med på dette da det kom, men ville prøve og se om det kom noen. Og det gjorde det jo:) Vi har endel kvist og kvst, litt oppstablet ved mm i hagen, så de finner jo sine steder der også, men veden putter vi i ovnen, og da kan det fort bli noen kremasjoner.

      :-))

      Slett
  4. Så artig med leieboere! Jeg er imponert hvor handy du er. Flott insektshotell du har laget!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! Disse kassene er ikke vanskelig å lage, og det går helt greit med håndsag også.
      Takk:-)

      Slett