fredag 7. august 2015

Min tofargede New Dawn rose








 Jeg hadde en liten mistanke om at min New Dawn rose kanskje kunne være podet med den røde varianten. For det må være det som har skjedd? En liten New Dawn som ble plantet ved leveggen for å vokse seg stor der.



                                                                  Og i dag kom den rosa til syne.



 Et litt dårlig bilde, men i forgrunnen ser en den kvisten som er til den rosa blomsten, og i bakgrunnen rundt 20 cm unna til høyre, skimtes kvisten som har den røde blomsten. Det er litt forskjell på blomstene, men begge kommer altså fra en rot. Jeg har bare sju rosesorter, så det er ikke så vanskelig å holde styr på de.

Så jeg har da en rosa og en rød blomst på min New Dawn. Kult! Og jeg skal ikke fjerne den røde. Begge skal få vokse seg oppover leveggen. Og, begge dufter godt. Skal bli gøy å se neste år om det blir noen forandring.



Kveldens solnedgang rundt litt før 22. Jo, det går mot mørkere tider, men vi har hatt sommerens varmeste dager de siste dagene :-)

I dag har vi dessuten hatt en flott tur til et fjellområde på andre siden av der vi har hytta vår. Inn mot Skarvan og Roltdalen Nasjonalpark i Trøndelag. Jeg gikk sammen med sønnen, og han har blitt så lang, at jeg fikk virkelig langet skikkelig ut for å holde følge.
Nå er det meldt regn, igjen, og hagen er bare så våt, at jeg har ikke fått gjort så mye der de siste dagene. Noen nye stauder skulle ha vært i jorden, og steinhellene innover i hagen forbi kompostbingene, skulle vært tatt opp og lagt på nytt. Men alt er så vått og klinete, så det og må vente.
Ser ikke ut til at det kommer til å få tørket opp denne uka iallefall. Ha en riktig god lørdag.

                                                 
                                                                       :-)



2 kommentarer:

  1. Det blir stilig med både rosa og røde blomster sammen på samme busk. Det er det nok ikke så mange som har:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg også, om de ikke konkurerer om blomstringen da. Tipper den er litt sjelden,)

      :-)

      Slett