mandag 17. august 2015







I dag blåser det ikke riktig så mye som i helgen, og sommersol har vi fortsatt.  Nå har endel av de virkelige høye staudene begynt å blomstre.
Denne Klaseormerduen ruver godt, men der denne står plantet, sto det før noen bjørker som ble saget ned før vi flyttet hit. Så jeg tror det er grunnen til at blomstene går i alle retninger(bildet under), for det er noe sopp som kommer opp langs gjerdet der trærne sto plantet.




 De to andre jeg har, er plantet andre steder i hagen, og der er blomstene rette i formen.




                             Nøkketunge.



 Blålin. Sådd fra posen med linfrø fra kjøkkenskapet. Jeg pleier å ha den røde også, men ikke i år.




 Valmuer! Jeg kjøpte en pakke med valmuefrø i vår, ´Angels choir´og sådde utover hagen. Det har kommet veldig mange fine papirtynne blomster:-)















                Må bare huske å sanke frøene fra dem.



              Moskuskattost, Malva.



               Og Silkekattost. 




 Ny Mjødurt blomstrer. Denne er høy, mens den under her er mye lavere.







 Min eneste Hosta. Den er plantet i hjørnet på fremsiden av huset, for dette er sneglemat og nå står den ganske trygt.



                Bergknapp.



                          En Hjelm som jeg trodde skulle bli mere rosa enn den ble. 




                Hestemynten `Torunn´.



Og en lilje.

Jeg har fått tak i noen hundre merkepinner, så tanken er jo å få litt system i rotet,)

                                                      Ha en fin dag!




6 kommentarer:

  1. Veldig lekre bilder :-)) Spesielt likte jeg valmuene! Ha en fin uke! Nå kommer godværet .-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, disse valmuene er så florlette i kronbladene sine. Virkelig fine:)
      Godværet kommer heldigvis over det meste av landet nå. Det har vi fortjent:-)

      Slett
  2. Hei!
    Du tar så fantastiske bilder. Det første er skulpturelt. Klaseormedrue er jeg veldig glad i.
    Nå er frøene sendt i ettermiddag, så de skal være hos deg på onsdag eller torsdag. Håper du får et godt resultat.
    God sommerkveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Ja, den er jo litt forkrøplet denne klaseormedruen, men litt flott også på sin måte.
      Så fin da! Gleder meg til de kommer, og satser på at de vil spire til meg også. Takk så lenge. Ha en fin dag!

      Slett
  3. Så tøffe former det var på de klaseormedruene! De ser ut som skulpturer :)
    Nydelige valmuer! De har jeg ikke prøvd før.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? Artig at de er sånn også, for jeg har jo de andre som er helt rette. Valmuene er kjempefine! Kronbladene er så tynne og elegante. Vel verdt å prøve:)
      Fin dag til deg.

      Slett