onsdag 19. august 2015





                                                 Hvit Blodtopp, Sanguisorba albifloa.

 Denne har blomstret en stund nå. En morsom plante og veldig elegant i bedet.






                                                            Enkel hvit Pyntekorg/Kosmos.


                                                                    Silkekattost

 Denne har ikke kommet helt ut med alle blomstene sine enda, men en utrolig vakker blomst!



 Litt flere Angels choir valmuer.











                                     Denne er fra frø som jeg fikk fra en av søstrene mine.



 Akeleiefrøstjerne, en gul variant. Tror den er rundt to meter høy, eller lang. For den ligger utover hele bedet ved dammen.



 En Flokks. Før likte jeg flokks godt, men nå er jeg ikke så glad i de lenger.



                                           Flammentanzrosen er utrolig flott i år!



Ringblomst. 



Og en annen ringblomst.



I går fikk jeg endelig plantet etasjeprimulaen som har stått i potte i ukesvis. Nå er det bare en kuletistel igjen, samt noen gule dagliljer som venter på plass i hagen.
Pakke med nye planter venter jeg også på, håper den kommer snart.

Og været? Jo, som det har vært de siste dagene. Utpå dagen pleier vinden å ta seg opp, og i går kveld kom det skikkelige harde vindkuler her.

Bildet over er fra fergen over til Ørlandet. Vi har hatt mange fine småturer rundt her i Trøndelag i sommer, så jeg skal få lagt ut bilder etterhvert. Kan jo bli fint å legge de ut når vinteren kommer.



 Og det har blitt mange turer til Ringve Botaniske Hage også. Denne bl.annet, skulle jeg gjerne hatt i hagen!



                                                       Turkestanløk, Allium pskemense.  En kraftig løkvekst:)




                                                                                  :-)






6 kommentarer:

  1. Blodtopp er flotte planter, ja!

    SvarSlett
  2. Silkekattost har jeg også. Visste ikke at det var det norske navnet. Jeg har en som heter Sidalcea 'Elsie Heugh' tror jeg. De er så vakre, ja.
    Litt av en løkvekst ja!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Silkekattost kommer til å bli en av mine favoritter i hagen. Og så husket jeg ikke det botaniske navnet, men det er kanskje den du nevner ja:-)
      Den løken var bare så flott!
      Ha en fin dag:)

      Slett
  3. For en skikkelig løkplante! Silkekattost var elegant. Glade bilder av de solgule blomstene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den løkplanten var utrolig kraftig! Silkekattost er en nydelig staude, og gule blomster blir en glad av:-) Blir flott når solsikkene setter i gang blomstringen sin.

      :-)

      Slett