fredag 17. juli 2015

Humleparring






 Så gøy å få oppleve dette da, tidlig på en fredags morgen i hagen. Humleparring:)



 Og dette tar tid må vite. De kan sitte sammen i timesvis, og det gjorde de også, så vi dro til Ringve Botaniske Hage for å se på hvor langt blomstringen hadde kommet.






Kveldshimmel over Trondheimsfjorden. Øya Tautra kan skimtes midt i bildet, den mørke stripen. Ikke så lett å se, men den ligger nå der. Kanskje den sees bedre om en klikker på bildet.

 Måtte på Hammer Gartneri her en dag og kjøpe et prydepletre:-) Skal bytte ut en av syrinavleggerene og erstatte med dette prydepletreet på fremsiden av huset.
Og kapp-og gjærsag har kommet inn i garasjen. Gleder meg til å begynne å sage igjen:)

Det blir lite datatid som vanlig i ferien, men jeg tar bilder av hagen gjennom disse ukene også. Og så får jeg ta en hagebloggerrunde litt utpå her.

Veldig gøy å få sett humleparring. Fra før har jeg fått med med Boakjølsneglens parring.

                                                    Ønsker alle fortsatt fine julidager:-)


6 kommentarer:

  1. For noen fantastiske bilder, igjen.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg har aldri sett humleparring verken i virkeligheten eller på bilder, men nå har jeg sett det. En tolmodighetsprøve.
    Var akkurat ute å beskar prydepletreet. Det har blitt en kjempestor. kule.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er vist ikke så vanlig å se humleparring, og jeg trodde det var bare på høsten det foregikk. Men hannene kan vist parre seg på våren også.
      Gleder meg til mitt prydepletre blir stort også. De er så flotte i blomst, og det jeg kjøpte har fine blader også.
      Ha det fint:-)

      Slett
  3. Det har heller ikke jeg sett før, så det var spennende å få sett det også :)

    Flotte bilder!

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er spennende å se nye ting som skjer i hagen, ikke bare med blomstene.
      Tusen takk for det!
      Fin dag til deg:-)

      Slett