fredag 26. juni 2015








Sommeren fortsetter den, uannsett vær. Noen fine dager med sol har kommet vår vei også, etterfulgt av regn og rundt 10 grader. 



  Akeleiene står nesten fjellstøtt i kjølig vær. De varer og varer, ja de som ikke blir spist opp da.



 For sånn ser de fleste av akeleiene i hagen ut i år.



 Og sånn.



 Eller sånn.



Og her sitter den som elsker akeleieblomster! En tege. Virkelig mange av dem i år. Det kryr!



 Vi snur baken til og gnafser videre vel?



 Men noen av blomstene har berget unna glupske sugesnabler.



 De nytes, for akeleier er vakre blomster i uendelige mange variasjoner.



 Kunne ikke ta med alle variantene i dette innlegget.



 Men noen til må fotograferes, for jeg har noen som er nesten sorte, eller veldig mørk rød/burgunder.
Nora Barlow mix sådde jeg i år, så de kommer ikke i blomst før neste år.



 Denne er stor, fyller hele håndflaten min.






 Nesten nedvokst av stjerneskjermbusker, kom disse tittende opp i bedet. Tenker de kommer helt frem i morgen, for da får vi litt sol igjen.









Men dagene går fort selv om været er vått og kaldt. Fikk malt på huset for noen dager siden, litt besøk har vi hatt og et gartneribesøk ble det i går, i regn selvsagt. Nye planter ble med hjem. Nytt bed er under planlegging også.


                                                                                  Riktig god helg:-)





8 kommentarer:

  1. Kjedelig at akeleiene er ødelagt av tegene! Bra at flere likevel er i blomst. Du har mange vakre. Jeg gleder meg til mine åpner seg ordentlig. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ganske kjedelig ja, men det er mange akelerier i år, store og flotte! Så de fleste er jo ikke ødelagt.
      Ha en fin dag!

      Slett
  2. Grøsselig lekre bilder du byr på :-)) Sommeren er visst på vei og ankommer kanskje en gang i midten av neste uke! Joho! Ha en flott helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Sommeren varte i to dager igjen her til meg, men får håpe den kommer igjen.
      Ha en fin dag!

      Slett
  3. Wow, hvor mange forskjellige sorter du har og det er umulig å velge noen favoritter. Vakre alle sammen. Synd at noen ble ødelagt. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har endel sorter av akeleier ja, og de krysser seg også, så nye kommer til.
      Ha en fin dag!

      Slett
  4. Hei! Så flotte bilder av mange forskjellige akeleier. Her blomstrer de også flott. Må ta meg en tur ut for å se etter flaggermusa før jeg legger meg.
    God juninatt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Og flaggermusene har jeg da glemt å se etter til meg! Takk for påminnelsen.
      Ha en fin dag:)

      Slett