mandag 22. juni 2015







                                                       Så kom sommeren til oss også. Fine dager i passe varmt vær.



                                                                                            Mumrikk i morgensol.



                                                                                          Og ettermiddagshvilen.



                                       Trillebåren har stått i ro disse dagene, for på fredag ble disse små edderkoppene klekket.



                                 Jeg flyttet trillebåren bort til hekken, så nå har de fleste av dem kommet seg dit.



                                                                                   Flere betongblader har jeg fått støpt.



                      Og noen av hostablader. Kanten ble ikke så pen, så jeg får prøve å file av den etterhvert.



 Krabbeedderkoppen kom fra en hvit akeleie over til en blå. Disse kan skifte farge etter hvor de er, men denne valgte å komme seg over til den hvite igjen.



 Ellers er mange av akeleiene mine et litt sørgelig kapittel i år. For de har noen små teger av noe slag på seg, som ødelegger knoppene så de blir misdannet og ikke kommer ut. Og noen av stilkene er spist på så de har knekt. Værst er det der akeleiene står delvis i skygge.     :-(



 Og så denne da, lerkesporen som jeg delte da jeg skulle plante den ut. Den ene ble blå, som den skal være.



 Den andre mere lilla. De står i litt forskjellig lysforhold, men trodde ikke det skulle bety noe. Uannsett, de er fine begge to:)



   Rosestorknebb, en favoritt som bunndekker. Her får rett og slett ikke skvallerkålen plass:)







Har fått malt endel på huset også, nå når det ikke har regnet til oss. Men i dag er siste finværsdagen for en stund, så jeg må ut og nyte dagen.

                                                                                      :-)




8 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder som vanlig, men nr.3 er dagens favoritt:-))) håper at værmeldingen lyger og dere får flere fine dager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, Mumrikk i trauget er en vinner. Han har flere traug, bl.annet et ved vedovnen der han ligger mye,)
      Vi får litt bra vær til helgen igjen, ellers så får vi bare ta det som kommer av vær.

      :-)

      Slett
  2. Nydelige bilder, ja! Katten din i trauet var bare helt skjønn! Flotte blader du har støpt :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Katten gjør seg godt der i trauget ja, og flere har han også. Særlig det ved vedovnen er er favoritt,)
      Fin dag igjen:-)

      Slett
  3. Så synd med teger. I fjor ødela de mange av cosmosknoppene mine. Det ser behagelig ut å være katt hos deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, disse tegene er det så mange av i år. Så de tar cosmosene også? Da får jeg plassere de fineste i mere lys, for det ser det ikke ut til at tegene liker så godt.
      Katten har det helt utmerket ja,)

      :-)

      Slett
  4. Hei
    Så mange flotte og koselige bilder. Jeg har også planer om å støpe fat i sommer, må bare få gjort unna en del andre prosjekter.
    Ha en fin dag.

    Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, støpe fat er morsomt! Og veldig dekorativt i hagen.
      Fin dag til deg:-)

      Slett