lørdag 13. juni 2015




 Nå har jeg kommet hjem igjen etter flotte dager på hytta. Og her ser dere årets haugugleunger.



Tre unger ble det i år som i fjor.  Og i går på fredag, etter dager med regn, hoppet de ut av reiret.



                                                                          Rundt 15 cm høye og veldig søte.



 Nå håper jeg de har kommet seg opp i trærne i gammelskogen, for de er ikke flyvedyktige på en stund enda.



                                                     Nok mat iallefall. Her er foreldrene med frokost til ungene.







                                        Hunnen og ungene sitter mye og roper etter mat,  som hannen fanger.



                                                     En kan bli litt trøtt etter all ropingen.



                                                                               Hvis blikk kunne drepe, ja da....

 

Lenger nedenfor hytta, hekker tårnfalken. Den tar i bruk gamle kråkereir. Her hadde den akkurat fanget en fugl, men den var for langt unna til at det ble noen bra bilder.



 Mye regn disse dagene, og fortsatt snø innover fjellet. På morgene var det rundt tre-fire grader.
Lite grønt også, og av blomster så jeg bare hvitveis, myrklegg, fjellfiol, myrfiol og myrull. Men heldigvis var det en god del insekt. For snart klekker småfuglene sine unger rundt hytta.



Litt sliten denne krabaten etter dagens opplevelse. Håper det går bra med dem alle:-)

Fint å komme tilbake til hagen også, men det har nesten stått stille siden jeg reise på hytta. Bare én ny blomst hadde kommet ut, ellers mye som nesten blomstrer. Får ta en fotorunde i løpet av helgen.

                                                                         God helg     :-)



14 kommentarer:

  1. Så herlige bilder du har tatt! Det må være flott å kunne se de så nærme. Her var det 25 grader i går og alt blomstrer i rekordfart.

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er virkelig flott å se de på rundt tre meters avstand. Ikke store nøstene dette.
      25 grader er 18 grader varmere enn vi har det,) Her blomstrer det ikke fort nei. Tenker det er travelt til deg for å få fotografert alt før det er avblomstret.
      Ha en fin dag:)

      Slett
  2. Nydelige bilder av haugugleunger. Likte godt bilder fra i fjor, så jeg har ventet på årets uglebilder. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, i fjor var ugleungene litt større enn i år når de hoppet ut. Nydelige nøster:)
      Ha en fin dag!

      Slett
  3. Flotte bilder av noen utrolig skjønne nøster :-)) De oppsynene! Herlig :-)) God ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, de oppsynene. De skulle sett seg selv,)
      Ha en fin dag!

      Slett
  4. Hei! Innmari spennende bilder. I går kveld hørte jeg ugla som ulte fra skogen. Stemningsfullt. Har aldri sett en ugle i virkeligheten.
    Håper du snart får sommertemperaturer. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Er det kattugle du har i skogen? Den er lett å kjenne igjen på lyden iallefall. Håper du får sett en ugle en gang, de er så fine. Ja, vi venter tålmodig på litt varme, kunne kanskje vært over ti og ikke under iallefall..
      Ha en fin dag!

      Slett
  5. Helldussen for noen søtinger! Må være morsomt å ha ugleunger så nære hytta :-) Flotte bilder og bildet med "blikk som kan drepe" var en liten innertier synes meg.
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de er virkelig noen søtnoser disse små ugleungene. Og blikkene til de voksne uglene, kan en nesten bli litt skremt av noen ganger.
      Ha en fin uke du også:)

      Slett
  6. Hei! Vil bare opplyse deg om at det innlegget du lagde i går kommer ikke frem. Siden du leter etter finnes ikke får jeg beskjed om når jeg trykker på linken til innlegget ditt. Det finnes i blogglisten min, men det kommer altså ikke frem. Prøv å poste det på nytt kanskje?
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette var merkelig, men prøver igjen. Data vet jeg så lite om, kanskje jeg gjorde noe feil? Håper jeg fikk det til nå. Fin dag til deg også:-)

      Slett