fredag 19. juni 2015







 Alt fredag, og endelig litt oppholdsvær og sol. I går ble jeg nesten ferdig med å legge steinhellene på sitteplassen vi har under plommetreet.



 Steinhellene hadde nesten grodd ned, så da var det bare å ta de opp og legge de på nytt, på en litt røff måte. Jeg er ikke så nøye på sånne steinhelleleggegreier.
Men det ble ganske ok. Og i de sprekkene som ble, skal jeg ha småplanter. Ikke de sildrene jeg har satt der nå.  Dette betongbladet har hull i midten. Der skal jeg og ha noe småtteri oppi, kanskje gulldyne(Azorella trifurcata), men det har jeg ikke greid å få tak i så langt. Det hadde vært flott å ha de i sprekkene mellom hellene her.
Bordet lagde jeg tidlig på 80-tallet. Det har vært både blått og hvitt, men nå håper jeg at jeg snart får av drygolinen jeg hadde på for mange år siden. Så får vi se hvordan det blir etterhvert.



 Knopper, knopper, knopper...,)



















                                                     En enkel og nydelig akeleie. Liker den veldig godt.







                                                                  







Og legg merke til fargen bak rognblomsten. Den er jo nesten blå! For nå skal jeg nyte finværet som kom ramlenes ned i dag. Så blir det nok litt fotografering av forhåpentligvis utsprungene knopper i helgen.

                                                                         Riktig god helg til dere alle :-))



4 kommentarer:

  1. Det er spennende med knopper som nesten springer ut. Nå er jeg på stadig utkikk etter å se om akeleieknoppene har sprunget ut. Det er flere jeg ikke har sett i blomst før. Vi satser på finvær i helga! God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig spennende ja. Selv om akeleiene til meg i år sliter med noen grønne teger som ødelegger knpooene.
      Finvær ble det til meg i helga. Håper du også fikk det.
      :-)

      Slett
  2. Likte godt sitteplassen din. Stilig! Og betongbladet passet perfekt:-) Jeg har plantet sitron timian for å fylle sprekker mellom stein, har stålet ideen fra hage for alle:-) Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Ja, tenkte fakrisk på timian. Det finnes en bitteliten variant med litt loete blader, som jeg kanskje kunne hatt der. Ideer er til for å stjeles,)
      Fin uke til deg også:-)

      Slett