mandag 11. mai 2015







 Noen planter forsvinner fra hagen, og alle de fine småhjertene mine er blitt borte, hovedsakelig fordi de har grodd ned av andre stauder i bedene. Så da måtte jeg kjøpe noen nye. 

Dicentra hyb. ´Burning hearts´og  Dicentra formosa ´Luxuriant´. Skal få tak i flere etterhvert.



 Jeg har to forskjellige vortemelkplanter, og nå fikk jeg tak i denne flotte limegrønne varianten:) 
Euphorbia polychroma.



                                                                                   Aubrieta hybrid, ´Blaumeise´.

Så kjøpte jeg en mørkerød Stjerneskjerm, Astrantia ett eller annet. Vet ikke hvor det ble av lappen, men finner den nok igjen.



                                                                                       Flue på Hundetann.




                      En Narciss av noe slag. Disse er ikke så store.


  
Hagesnegl, ´Cepaea hortensis´. Små fargeklatter i hagen disse  sneglene.



                                                                           Ha en fin ukestart:-)


6 kommentarer:

  1. Hei! Småhjerte er vakker og så blomstrer de lenge. Har dem på forskjellige steder i hagen. Kjøpte nå 'King of Hearts' den er litt mørkere i bladverket. Vortemelk er nydelig. Den limegule fargen lyser så fint opp.
    Fin ukestart til deg også!
    Plutselig er det helg. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Småhjertene er fine ja! Og den limevortemelkplanten også. God uke til deg og, og ja, straks langhelg:-)

      Slett
  2. Hei
    Så mange flotte blomster du har i hagen din nå. Kos deg videre og nyt alt som er.
    Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha, Vivi:-))

      Slett
  3. Hei! Jeg er veldig glad i småhjerte. Jeg har Dicentra formosa 'Luxuriant', men har lyst til å skaffe småhjerte med hvite blomster. Har sett vortemelk sammen med oransje tulipaner i et hageblad og ble virkelig inspirert til å prøve den kombinasjonen.
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har sett på de hvite noen ganger nå på garnteriet, men glemmer å kjøpe den(?) Men den skal i hagen den også,)
      Det hørtes fint ut med den sammenplantingen. Ha en fin uke du også:-)

      Slett