torsdag 28. mai 2015






                           Disse skjermtulipanene står et sted i hagen der det ikke kommer så veldig mye sol.



 Når de andre skjermtulipanene er avblomstret, kommer disse ut. Jeg har ikke vært så mye her denne våren, for rett over henger en fuglekasse der fugleloppene sitter tett i tett og venter på noe som rører seg. Tror ikke jeg fikk noen på meg i dag...

               Forresten, så er disse tulipanene ganske små. Blomstene er rundt 3-4 cm lange.



 Jeg har endel drivved liggende etter turer langs fjorden. Og de er fine til små gjerder i hagen. Som her, støtte til den fylte gjerdesolhatten.



 Det begynner å bli frodig! Noen vinduer er satt ut i kjøkkenhagen, der noen urter står, for det har ikke vært så varmt. Men i dag blir det sol! Så skal jeg forresten gjødsle purren med brenneslevann. Det gikk helt greit å bruke tørket brennesle fra i fjor. Den luktet som den skulle og det jeg har gjødslet så langt i hagen, har vokst kraftig:)
C-vitaminet i brenneslen forsvant under tørking, men det tror jeg ikke plantene trenger så mye av,)
Tomatene har også blitt gjødslet. Og de vokser de også.







                                                                   Sulten katt sitter og venter på at jeg skal komme inn.



                                                                                      Og etter maten et det sovetid.



 Morellene er straks ferdigblomstret, samt plommetreet. Mens epleblomstene kommer straks ut.







                                                                                                  Storkonvall.



                                                                                              Hagesildre.



                                                                                            Sibirvalmue.




                                                                                 Fin dag til alle  :-)


12 kommentarer:

  1. Vakre bilder fra vårhagen din :-) Det gjerdet av drivved var skikkelig flott! Det samme var kaldbenkene med gamle vinduer :-)
    Ha en fortsatt riktig fin dag
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Ja, sånne gjerder er enkle og flotte i hagen, lette å lage også. Gamle vinduer gjør seg godt i kjøkkenhagen.
      Fin dag til deg også:-)

      Slett
  2. For noen koselige bilder, og for et kreativt gjerde.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Hei
    Så utrolig mange fine blomster du viser. Likte veldig godt det gjerde av drivved, og du ga meg en ide og inspirasjon.
    Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk:) Så fint du fikk inspirasjon til din egen hage. Sånne gjerder er enkle å lage, og veldig dekorative.
      :-))

      Slett
  4. Så kjekt gjerde du har laget! Gjenbruk er så bra :)
    Søt pus, og enda søtere kattehus!

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Gjenbruk er flotte greier ja. Skal hilse katten og si det jeg,)
      Fin dag til deg:-)

      Slett
  5. Vakker farge på tulipanen! Hyggelig hage du har

    SvarSlett
  6. Hei! Nå er det frodig og vakkert hos deg. Slike gjerder har jeg også laget flere av, ikke av drivved, men av greiner jeg har funnet i skogen. Furugreiner uten bark er best. Det er innmari flott å ha en katt rundt seg.
    I dag morges var Miso søkk borte. Vi ropte etter henne mange ganger. Hun var innestengt i veksthuset. Hver gang jeg har nærmet meg veksthuset i dag, har hun kommet springende for å komme inn. Varmt og godt der i motsetning til ute. Det har vært under 10 grader og plaskende regn. Håper det blir bedre i morgen side jeg har fri fra jobb i morgen.
    Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer seg dag for dag, en fin tid nå utover. Ja, jeg har jo sett du også har mange flotte gjerder av greiner, og furugreiner er veldig fine da! Katt i hagen er koselig:)
      Skjønner Miso søker til veksthuset når det er varmt og godt der inne. Alle katter elsker varme steder,) Håper du får en fin hagedag i dag, her er slusene fra oven åpne, igjen..

      :-))

      Slett