fredag 15. mai 2015





De er kanskje ikke så store enda, chiliene og tomatene mine, men det blir mye av dem! Jeg sådde ikke så mange frø av hver sort, heldigvis, for jeg tror det blir fullt nok med de jeg har. Disse chiliene her er veldig dekorative i fargen:) Og to av buskene blir ikke høyere enn 45-60 cm.



Bittesmå tomater, men de vokser. Jeg har slått fra meg å få laget et drivhus av de gamle vinduene jeg har stående, for jeg rekker det ikke nå før juli. Istedet får de stå på arbeidsrommet mitt. Jeg har fått pottet om alle sammen i mye større potter(les bøtter)så jeg tror de skal få det bra utover sommeren. 

                                                      Riktig god helg og god 17.m a i :-)




6 kommentarer:

  1. Nuttelig små :-)) Jeg har gitt opp å dyrke tomater ute her hos meg, det ble aldri noe skikkelig dreis på det.. Men det er jo veldig koselig da :-)) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er kjempesøtesmå disse fruktene nå. Tja, det blir ikke så mye dreis på min tomatdyrking heller, uten drivhus, men litt gøy likevel. Det enkleste er jo chili faktisk:)
      God helg:-))

      Slett
  2. Søte små chili! Jeg har også det, og mine ligner veldig på dine. Lilla frukter, og senere blir de røde.
    Søte tomatkart! Mine har bare blomster enn så lenge. Hjemme dyrkede tomater smaker veldig godt!

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant! Kanskje vi har en av de samme chiliene. Tror dette var Explosive ember, og den blir jo rød etterhvert.
      Artig med tomater ja! Hjemmedyrket er toppen!
      God helg igjen:)

      Slett
  3. Moro at det er kommet både chili og tomater allerede. Det blir godsaker!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Her blir det godsaker på atelieet mitt etterhvert.

      :-)

      Slett