lørdag 9. mai 2015

Brenneslegjødsel:)







Noen husker kanskje at jeg tørket brennesle i fjor høst.  Nå har jeg lagt dem i bøtter, slått vann over og her skal de stå i en 14 dagers tid.
Så tynnes ut 1 til 10, og gjødsle i hagen:)
Jeg har ikke lokk på disse bøttene, men må nok finne noe å dekke over, for det kan godt komme en kraftig skur eller flere utover i neste uke, og da renner det nok over ganske fort. Men i dag er det bra vær til oss.









                                                     Ha en fin lørdag:-)

4 kommentarer:

  1. Hei! Det må jeg se å få laget. Jeg bruker fersk, men det er kanskje mer næring i tørket?
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke om tørket er mere næringsrikt enn fersk, vet bare at c-vitaminet forsvinner i tørket. Og det skulle kanskje gå greit for plantene? Jeg vil iallefall prøve dette i år, så får vi se.

      :-))

      Slett
  2. Brenneslegjødsel er veldig efektivt å bruke, og 100% naturgjødsel. Jeg pleier å lage det jeg også, men bruker da fersk.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en fin måte å gjødsle på. Og 100% naturlig:-)) Bladplanter og ikke minst tomater liker virkelig brenneslegjødning. Jeg har ikke prøvd tørket før, så jeg får se utover om det blir noen forskjell fra årene før.

      :-))

      Slett