mandag 27. april 2015

Tre søte små måtte bli med hjem:)






                                                                               Primula minima alba, Dvergprimula.


 Gartneriet "mitt" har begynt å få inn planter! Så tre små måtte jo komme hjem til meg.  Og denne dvergprimulaen var jo så nydelig, spesielt i bladene. Den står nå sammen med kaukasusprimulaen. De blir nok fort venner de to,)



                                                                                            Primula maximowiczii i knopp.

HAMMER GARTNERI/PLANTESKOLE   har et orakel av ei staudedame ansatt, Sissel Dybvadskog Amdal. Hun hadde før sitt eget gartneri, men har nå flyttet hele produksjonen vegg i vegg med Hammer Gartneri.
Her skal det bli vanskelig å kjøre forbi til og fra hytta!


                                                                                     Arabis x arendsii ´Compinkle´.

Og en søt lilla Hageskrinneblomst ble med hjem også. Nå står den ved siden av den hvite og ser så fornøyd ut:)

I dag har vi hatt knallvær her til meg. Det begynner å tørke opp og noen skjermtulipaner har åpnet seg, samt vårkålen. Får fotografere litt i kveldslyset senere i dag.Det er litt travelt for tiden, men bilder må en jo få tatt så en kan holde orden på plantelistene.... Prøve iallefall...,)

                                                                                                     :-)




6 kommentarer:

  1. Så nydelige de var da! Kjekt med mange fristelser fremover hos deg ;)) Skal se det blir flere som bare "må" bli med hjem!

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
    Svar
    1. De er skikkelig fine disse små plantene. Jeg har stort sett bare satset på store stauder, men nå har jeg noen bed jeg kan ha små i også.
      He..Det er sikker flere som bare "må" bli med hjem etterhvert ja,)
      Fin dag til deg:-)

      Slett
  2. Det var noen skikkelige søtnoser :-)) Jeg har ikke noe staudegartneri i umiddelbar nærhet men det er sikkert like greit for jeg har ingen begrensninger.. God uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. De er så søte ja:) Dette gartneriet ligger tre mil unna meg, men så leverer de til to andre gartnerier som ligger litt nærmere, så jeg slipper nok ikke unna uannsett retning en kjører,) Ganske fint, og litt skummelt..
      Fin uke til deg:-)

      Slett
  3. Svar
    1. De er fine ja. Og litt godt med nye planter i hagen også!

      :-))

      Slett