tirsdag 28. april 2015

Jippi! Det er hvitløk:)





 Her ser dere hvitløkene mine som jeg satte i urtebassenget i fjor høst:) Jeg blandet inn mye sand, og det likte de tydeligvis. Skal tro om jeg får råd til å spise de,) Morro er det iallefall at det var hvitløk som kom opp.



 Dette urtebassenget (gammel vaskestamp), som jeg kaller det, har jeg hatt i rundt 8-10 år. Her fra første året før urtene kom på plass.



Og her året etter. Nå har jeg flytta det inntil verandadøra, og det er lettvint å hente inn urtene en trenger på kjøkkenet når en lager mat. 

                                                                                     Ha en fin dag!






8 kommentarer:

  1. Så artig med egen hvitløk og så fin urtebalje, det er praktisk med en liten urtehage lett tilgjengelig for da blir det mer i grytene.
    God kveld til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig gøy at jeg fikk det til denne gangen. Og veldig fint å ha den tett nær kjøkkenet.
      Ha en fin dag!

      Slett
  2. Lekker urtebalje! Hvitløk er jeg ikke noe glad i, men vet at mange liker det. Sikkert flott å kunne dyrke de selv :)

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant:) Noen er ikke så glad i hvitløk, vi spiser veldig mye av det. Skal tro om jeg får råd til å spise disse,)
      Ha en fin dag:-)

      Slett
  3. Hei! Urter er det lurt å ha i nærheten. Det merkes godt om høsten når det blir mørkt tidlig, og man trenger noe til en sein middag. Har vandra mange ganger ned i hagen med hodelykt. Hvitløk er toppen. Satte noen fedd forrige uke som jeg tok opp i fjor høst, spørs om det går. God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant. Nå blir det enklere å hente urter i høstmørkret.
      Fin dag til deg:-)

      Slett
  4. Så deilig med egendyrkede urter like ved inngangsdøren :-)) Og hvitløk! Joho! Her har vi ramsløk i lange baner i jungelen rundt hagen :-)) Fiiin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Velig fint det ja. Liten jubel for hvitløken der ,)
      Jeg fikk tak i ramsløk i fjor, og i år har det kommet en liten tue. Vet ikke om jeg skal bruke av den i år, vi får se.
      Fin uke igjen:-)

      Slett