onsdag 8. april 2015

Første forsøk med chili og tomat:-)








 Jeg er kjempefornøyd for at min første såing av chili og tomat har gått så bra! Nå har de vokst ut av akvariet og jeg har pottet om alle sammen. Her står de lyst og fint i atelieret mitt. De okkuperer endel av arbeidsplassen min, men det får så være denne gangen.
Frøene jeg bestilte av forskjellige stauder og sommerblomster, spirer også. Ikke alle, men noen er litt sene med spiringen. Men jeg gikk tom for jord, så jeg får prikle de om til helgen.






Så tilbake til jobben. Her er ferdige og uferdige malerier om hverandre. Skal tro om jeg får ferdig 20 til juni...

                                                                                      :-)







11 kommentarer:

  1. Så fine planter du har fått drevet frem! Moro å få de til :)
    Flotte malerier også!

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, til å være første gang, så er de fine:)
      Takk for det:-))

      Slett
  2. Jøye meg for noen planter du har. Her blir det avling. Har også chili for første gang, men de er noen størrelser mindre. Liker veldig godt bruken av blått og oker(?). Det må være veldig spennende, nervespennende å jobbe seg fram til en utstilling! God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, det blir sikker mere enn jeg tenkte, men vi spiser mye chili og tomat, så jeg håper de får frukter.
      Ja, blått bruker jeg mye. Og så var det nausten da, som jeg har blitt så glad i. Fra rødt til oker.
      Spennende, og veldig skummelt med utstilling. Liker det egentlig ikke, men det må til.
      Ha en fin kveld:-)

      Slett
  3. Hei sann! Ammi majus frøene er sendt i posten i dag. (Bedre sent enn aldri!) Håper de vil spire.

    SvarSlett
  4. Hei igjen! Jeg søkte på gulesider, og sendte frøene til Ranheim. Håper det var riktig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei! Flott du fant adressen min, for vi er to som heter det samme i byen her. Og du aner ikke hvor mange telefoner jeg har fått for bestilling av ridetimer, stallplass, fórplass mm. For hun andre driver et ridesenter. Men jeg bor i Eventyrbyen på Ranhem ja:-)
      Gleder meg til frø!
      Tusen takk så lenge!

      :-))

      Slett
  5. Det esr veldig fint ut Kathrine, både i vindu og på vegg :)

    Superkoselig at du ville være med på x-faktor i år også, nå har jeg telt opp stemmer og offentliggjort vinner, det ble ikke deg men jeg håper du synes det var koselig å være med lell, og at du blir med til neste år også!

    Klem, og god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, artig med konkurranser selv om en ikke vinner. Jeg har jo faktisk vunnet før (i frøkonkurransen for rundt fem år siden, med mariatistelfrøet Bustehodet, om du husker) og noen andre plasser i andre konkurranser. Morro å være med uannsett, så du skal ikke se bort fra at jeg hiver meg på neste år også. selv om det blir et veldig travelt år for meg ,med to separatutstillinger. Det har jeg ikke hatt før, så vi får se ann tiden.
      Klem til deg også, og god søndag!

      Slett
  6. Så flink du er med både planter og bilder. Skal du ha utstilling i juni da? Lykke til med alt og ha en fin dag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! I juni er det bare en kollektivutstilling sammen med andre flotte kunstnere. Neste år blir det bare meg med to separatutstillinger..;-/)
      Fin dag igjen!

      Slett