onsdag 15. april 2015







Etter en litt stressende dag med oppringing fra galleriet(noe bildesalg) og forbredelse til kollektivutstilling, så var det deilig å slappe litt av med blomsterbilder.
Påskeliljene har omsider kommet i blomst under furua.



                                                    Og denne nydelige vårpryden, ´Puschkinia scilloides´  har jeg mange av i år.



 Ja, i det hele tatt så har jeg så mange av de små løkvekstene i hagen i år. Aldri sett maken!



                                                                                  Blåstjernene er i hundevis i hele hagen. 



´Othocallis siberica´

Merkelig at de plutselig har blitt så mange, men det er koselig. Liker de kjempegodt:-)
De er spredt her og der, og har kommet opp på de merkeligste steder. Jeg tror kanskje svartmauren har spredt frøene.  For jeg har endel svartmaur i hagen.




                                                                                               Hageskrinneblomst, ´Arabis caucasia´



 Det hender den fryser kraftig tilbake på kalde vintre, men kommer alltid igjen. Liker den godt også. Her under sparken ved kjerra.



                                                                                                        Vårkjærminne:-)  ´Omphalodes verna´



                                                          Og den minste av dem alle! En bitteliten primula, straks i blomst.




                                                                                                                         Gullstjerne, ´Gagea lutea´



 Så fikk jeg endelig kjøpt meg en stikkelsbærbusk. Bildet under her. Og så hadde de lyseblå perleblomst til salgs, så kjøpte jeg det også. Jeg har bare den mørkeblå og den hvite. Perleblomstene er vakre.



 Stikkelsbærbusk,  ´Hinnonmäki´rød.   Syns det er litt synd at den ikke er så mye i bruk lenger. Den er nydelig til geléer:-) Og vin.



                                                                                                    Diamanter:)



                                            Og frøene spirer så det er en fryd. Dette tror jeg var en primulaspire.







Jeg har endel planter som skulle vært flyttet, og noen som skal i en annen hage. Men det er så vått ute enda, så det får vente. Det blir bare klabb på spaden. Har mere enn nok med katten som kommer inn etter å ha vært på do i bedene på sånne dager.

                                                                                                :-)



6 kommentarer:

  1. Nydelige bilder som alltid! Akeleiene med dråper er bare så vakkert! De ser ut som diamanter ja :)
    Så flott at du har fått solgt noen bilder!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, noe fint er det jo med regn også.
      Ha en fin fredag!

      Slett
  2. Jeg kan godt tenke meg løkblomster i hundrevis:) Det har kommet langt hos deg, ser jeg. Heldigvis begynner det så smått å titte opp blader og noen blomster her også. Jeg koser meg når jeg går rundt i hagen og titter i bedene/jorda.

    SvarSlett
    Svar
    1. Løkblomster er fine, og artig at de ble så mange av de små i år.
      Jeg syns ikke det har kommet så langt her enda, men det er fordi det har vært en lang kald vår, og da går det litt seint der ute i hagen. Men det kommer seg jo. Det er koselig å rusle rundt i hagen og se i bedene ja:)
      :-)

      Slett
  3. Det er fantastisk med alle disse lekre vårblomstrende småløkene :-)) Når har virkelig våren intatt hagen hos deg! Ha en super fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Småløkene er fine der de popper opp rundt i hagen i år:) Og våren er i gang den, her til meg også.
      Riktig fin helg igjen:-)

      Slett