mandag 9. mars 2015

X-faktor rosa





Anne fra Moseplassen er igang med x-faktor igjen. Så flott, Anne! Artig med konkurranser, og hun gjør en strålende jobb med å arrangere disse for oss blomsterglade!
Jeg har ikke vært med på x-faktor før, men nå henger jeg meg på.





                                Mitt bidrag er Buttblodtopp, ´Sanguisorba obtusa´.  Hagens morsomste blomst! 

Denne fikk jeg for mange år siden, og denne må en rett og slett bare bli glad i!
Nå har den vokst seg skikkelig stor. Den er hardfør, og flott i buketter. 
Den kalles Bottlebrush (flaskebørste) på engelsk, og det er et treffende navn på blomsten.




 
http://moseplassen.com/2015/03/rosa-blomster/#more-38378

                                        Klikk på bildet over, så kommer du til flere flotte bidrag i konkurransen!





                                                          Nedenfor ser du flere bilder av denne artige blomsten:-)


                                                                       Elsket av blomsterfluer.



                                                                      Kule knopper!



                                                 Etter hagens første frostnatt er den fortsatt vakker.



                                                                         Og etter regn.




                                                                                        :-)

26 kommentarer:

  1. Oij, dette er den vakraste flaskekost eg har sett :)
    Nydeleg !

    Fin måndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, litt av en kost dette,)
      Ha en fin dag igjen!

      Slett
  2. Underbara bilder av en fantastiskt fin Buttblodtopp.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder! Den har virkelig X-faktor ja...

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Marit! Håper den har det som trengs ja. Takk!

      :-)

      Slett
  4. En feiende flott rosakandidat!

    SvarSlett
  5. Hei! Utrolig flotte bilder. Er helt enig med Marit. Den har virkelig høy X-faktor. Ha det godt og lykke til! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg skylder på deg jeg Anne, at jeg fikk lyst til å konkurrere igjen ,-)
      Takk igjen, og ha en fin dag:-)

      Slett
  6. Vakrebilder som alltid. Gøy du også er med på x-faktor. Jeg måtte inn å se en gang til på ugla di også. Du kan det der med foto altså. Lykke til i konkurransen og ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, tenkte det var på tide å være med på konkurranse igjen:)
      Koselig du har vært inne og sett på uglene igjen!
      Takk for det, og ha en fin kveld igjen:-)

      Slett
  7. Ja absolutt et treffende navn:) Et kult bilde, og jeg "kjente igjen deg" med en gang jeg så det:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, det er "meg". Bruker denne blomsten i kommentarfeltene.

      :-)

      Slett
  8. Så flotte bilder du tar! Du har nok macrolinse, ser jeg :) Nydelig blomst!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg har macrolinse. Kunne ikke greid meg uten den når blomster, og insekt skal forograferes!
      Takk for det!
      :-)

      Slett
  9. Yberlekre bilder og helt klart en kandidat etter mitt hjerte :-)) Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Fint å høre:-)
      Takk for det du!

      :-)

      Slett
  10. Heisan. Så flotte bilder! Jeg kjente faktisk ikke til denne før. Takk for at du deler- og lykke til i moseplassens x-faktor!
    Ha en fortsatt fin kveld
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Takker for lykkeønskninger.
      Fin dag til deg!

      :-)

      Slett
  11. Velkommen med på konkurransekjøret! Nydelig bustetroll du har med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne! Litt snarlik meg på morgekvisten min kandidat, sjø,)

      Slett
  12. Jeg er så fasinert! Over blomsten og over de fantastiske bildene. For en flott kandidat :-)
    Lykke til :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette er en facinerende blomst. Tusen takk:-)

      Slett