fredag 20. mars 2015

Solformørkelse







                                       Artig å få sett solformørkelsen i dag. 93 % av sola ble borte her i Trondheim. 




                 Men det er ikke lett å fotografere sola, når en ikke kan se direkte inn i kameraet.



                                 Jeg satte kamera opp på kjerra i hagen, og knipset i vei!



                                             Og jammen ble det ikke noen bra bilder også!



Utenpå objektivet festet jeg solformørkelsesbrillene. 
Rett etter at månen hadde passert solskiva, ble det overskyet.

                                                        Riktig god helg :-)


 




8 kommentarer:

  1. Sola smilte hos deg også. Finfine bilder. Du fikk herlig farge? Jeg bruke automat og knipset i ett sett. Utrolig gøy at tåka var så tynn at jeg kunne få det med meg også! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sola smilet her også! Skikkelig tøft! Manuell innstilling og filter på linsa. Men måtte passe på å ikke se rett inn i objektivet.
      Artig du også fikk det med deg:-))

      Slett
  2. Så fine bilde! Her var det ikke noe solformørkelse å snakke om i det hele tatt, så det var en stor skuffelse. Fint å kunne se på dine bilder da :)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Skjønner det var overskyet mange steder sørpå. Her var det meldt skyer, men de kom rett etter at det var over! Flaks,-)
      God helg!

      :-)

      Slett
  3. Dødskult! De lo godt av meg på jobben når jeg trakk frem brillene :-D Drittvær var meldt og drittvær var det vi fikk :-)) Men man vet jo aldri? Litt optimisme må jo være tillatt ;-)) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha..! Ekte vestlending! Man lever i håpet. God leveregel:) Liker den.
      God søndag:-))

      Slett
  4. Hei! Magiske bilder. Og jeg opplevde en magisk solformørkelse i dag. Er forkjøla og litt tufs og hadde litt lyst på frisk luft mellom timene på skolen. Det duskregna og det var selvfølgelig overskyet. Gjennom skyene skinte det et intens lys og det var som å se en nymåne på himmelen. Det var nesten som å være vitne til et mirakel. Duskregnet så ut som sølvregn. En opplevelse jeg kommer til å huske.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det lyset er litt spesiellt. En flott opplevelse du har hatt da! Spennende!
      Og god bedring med forkjølelsen din.
      Riktig god søndag:-))

      Slett