mandag 23. mars 2015

Hvitløk?







Er det det jeg tror det er? Hvitløk? Jeg har i mange år prøvd å sette hvitløk i hagen, men de har aldri kommet opp igjen. Jeg har satt på høsten og på våren. Men i fjor høst blandet jeg inn mye sand i jorden, og jammen kommer det ikke opp en spire!
Nå håper jeg det er hvitløken som kommer, og ikke noe annet jeg har glemt at jeg hadde der.



 Sitronmelissen vokser, samt gressløktuene. De har blir så store at jeg kan begynne å ta av dem nå.
Kvannen kommer også, og timian, ramsløk, salvien mm. Det skal bli fint å plukke inn fra hagen utover.



                                                                                                 Rabarbra!



Etter morgenturen min i dag i regn, tok jeg noen bilder fra hagen. Nå har det klarnet opp, sola skinner og himmelen blå. Og sånn er det meldt utover uka:)




                               Kompostbingen tatt med macroen. Det var ikke lett å få med hele på bildet,)



                                                         Like før, og i løpet av uka kommer den nok ut.



                                                                                        Denne også:)




                                                                                  Ha en fin ukestart:-)

8 kommentarer:

  1. Så morsomt. Jeg har også prøvd hvitløk, men ikke ble det noe nei! Fint i hagen etter regn også. Vakkert med nye spirer. Våren er i startsgropa nå ja. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt morsomt å prøve, men nå ble jeg så i tvil om det er hvitløk dette her. (se Annes kommentar under) Skal sjekke i morgen. Jeg har aldri fått de til, så det skulle ikke forundre meg om det er noe annet. Forresten så hadde katten vært og rotet rundt også..
      Fin dag igjen!

      :-)

      Slett
  2. Hei! Her spirer hvitløken også, men de har grønne blad. Det ser nesten ut som det er feddet, som har blitt skjøvet opp.Så langt våren har kommet hos dere. Kvannen har fått ganske store bladrosetter, men de fleste av krokusene har ikke åpnet seg. Rabarbra er tøffe planter og så har de et tøft navn. Flotte vårbilder. ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, jeg er i tvil om det er hvitløkspire som kommer. Skal sjekke i morgen, for jeg fikk bare tatt et raskt bilde tidligere i dag. De skal jo være grønne? Men jeg lurer på om jeg kan ha satt noe annet oppi der også. Får se om det er noen røtter.
      Kvann er en staselig plante, samt rabarbraen. Alle krokusene mine er i blomst nå, så håper dine også kommer etter:)
      Tusen takk:-) Ha en fin kveld!

      Slett
  3. Lekre bilder av spiselig og annet snadder! ha en flott ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spiselig og snadder må en ha i en hage ja!
      Fin uke til deg:-)

      Slett
  4. Sånn har aldri en hvitløkspire sett ut her, men kanskje de blir røde når det er kaldt...?

    Av en eller annen grunn har profilbildet ditt kommet med som bilde til innlegget mitt på Hageblogger.no. Hjelp! Jeg skjønner ikke hvorden dette kan ha skjedd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Var ute og sjekket spiren tidlig i dag, og det kommer to kraftige spirer tett sammen men en kraftig rot, så dette må være noe annet ja. Lurer på hva det blir av den etterhvert,)

      Jeg har vært inne til deg og sett at du har to av mine blomster som må-ha-liste, men jeg kan ikke se noe annet galt?
      Data er jeg elendig på, og noen ganger skjer det rare ting.

      :-)

      Slett